poniedziałek, 5 maja 2014

Poza czasem - Alexandra Monir

Kiedy rodzinę Michele Windsor dotyka tragedia, dziewczyna zmuszona jest przeprowadzić się z Los Angeles do Nowego Jorku, gdzie mieszkają jej bogaci i arystokratyczni dziadkowie, których nie poznała nigdy wcześniej. W ich starym, pełnym rodzinnych sekretów domu przy Fifth Avenue, Michele odkrywa największą tajemnicę: dziennik jednej z jej przodkiń, który ma niesamowitą moc: przenosi ją w czasie do 1910 roku, kiedy to został napisany. Tam, na wytwornym balu maskowym, Michele poznaje młodego mężczyznę o intensywnie niebieskich oczach, który przez całe życie nawiedzał ją w snach. Zakochuje się w nim i rozpoczyna romans nie z tego świata.Michele zaczyna prowadzić podwójne życie, próbując zachować równowagę pomiędzy swoim współczesnym, szkolnym życiem a ucieczkami w przeszłość. Kiedy jednak dokonuje straszliwego odkrycia, musi udać się w podróż w czasie, by uratować chłopaka, którego pokochała i zakończyć poszukiwania, które zdecydują o jej losie.

Książka ,,Poza czasem" raz mnie ciekawiła, raz wydawała się za mało interesująca aby ją przeczytać. Jednak w chwili przypływu zainteresowania tą książką postanowiłam ją przeczytać. Jak ja się cieszę, że to zrobiłam. Otóż okazała się naprawdę interesującą i przyjemną lekturą na jeden wieczór. Czemu na jeden wieczór? Dlatego, że nie dałam rady oderwać się od tej książki, jak najszybciej chciałam poznać wszystkie szczegóły z życia Michele. 

Podróże w czasie. Jak ja je uwielbiam. Nie mogła być inaczej bym nie polubiła ich w tej książce. Tym samym bardzo interesującą postacią dla mnie stała się Michele, która to odbywała podróże, czasem nawet o tym nie wiedząc. O przodkach dziewczyny dowiadujemy się wraz z nią. Dziewczyna poznaje swoją zmarłą już rodzinę podczas podróży. Jednak najciekawszym tu elementem był romans między Michele, a Philipem. Dotąd nie spotkałam się z takim przypadkiem by ludzi żyjących w różnych wiekach połączyła miłość. Było to dla mnie nowością, którą z chęcią śledziłam, po prostu podglądałam ich spotkania. 

,,Poza czasem" to ciekawa książka z grupą interesujących bohaterów, których łączą niespotykane relacje. Od tej książki naprawdę trudno się oderwać. Gdy czytelnik wsiąknie w pokręcony świat Michele to trudno będzie mu odłożyć tę książkę na bok. Do tego zakończenie tak zaskakuje, że aż chce się włamać na serwer wydawnictwa i wykraść jeszcze nie wydaną kontynuację, by móc ją jak najprędzej przeczytać. 

Ocena 5,5/6

13 komentarzy:

  1. Czytałam. Świetna książka. Teraz czekam na drugi tom.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo mi się podobała i również czekam na kolejną część :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałam. Lubię książki a wątkiem podróży w czasie zatem po Twojej recenzji chętnie przeczytam ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ależ Ci zazdroszczę tej książki! Jest zdecydowanie w moim guście!

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak będzie okazja to na pewno przeczytam, mało czytałam książek z wątkiem podróży w czasie, dlatego jestem jej bardzo ciekawa!

    OdpowiedzUsuń
  6. No to jak najszybciej trzeba sie za nią zabrać, skoro tak dobra recenzja. Tematyka o podrózach w czasie od zawsze mnie interesowała i kocham książki z nią związanie, wiec pewnie i ta mi sie spodoba :D

    http://pomiedzyzycieaksiazkamixd.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Myślałam i niej , a ty tylko podsyciłaś mój apetyt

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo mnie zachęciłaś :) Widzę, że Jaguar się rozkręca, a jeszcze niedawno nie miałam pojęcia o jego istnieniu :) Tymczasem wydają same perełki: Morze spokoju, Rywalki i Elita - wszystko muszę zdobyć ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Podróże w czasie- wątek ciekawy, ale jakoś mnie nie ciekawi na razie ta pozycja.

    OdpowiedzUsuń
  10. Raz już o podróżach w czasie czytałam..Może kiedyś, na razie mam co czytać :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Będę o niej pamiętała w przyszłości :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Książkę mam za sobą, jest dla mnie przeciętna raczej ;]

    OdpowiedzUsuń
  13. Ajj. Ale jestem uradowana, że ta książka jest już w drodze do mnie! Podróże w czasie to motyw, który kocham najbardziej!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję!!