środa, 22 maja 2019

Kwiaty dla Algernona - Daniel Keyes

Trzydziestodwuletni Charlie Gordon jest upośledzony umysłowo, ma iloraz inteligencji na poziomie 68 punktów. Uczy się czytać i pisać na zajęciach w Beekman College. Dwaj naukowcy z tej uczelni, doktor Nemur i doktor Strauss, prowadzą badania nad wzrostem inteligencji. Udało im się już za pomocą zabiegu chirurgicznego zwiększyć zdolności umysłowe myszy o imieniu Algernon i teraz chcą przeprowadzić taki sam eksperyment z człowiekiem.







Cykl Wehikuł czasu" stał się dla mnie pretekstem, aby sięgać po więcej książek science fiction. „Kwiaty dla Algernona" to druga książka należąca do tej serii, po którą sięgnęłam. Po skończonej lekturze Koniec dzieciństwa" spodziewałam się, że książka pana Keyesa będzie ciekawa. No i się nieco pomyliłam. 

Kwiaty dla Algeronona" wciągnęły mnie już od pierwszych stron, mimo że początek czyta się trochę ciężko. Głównym bohaterem książki jest Charlie. Charlie jest upośledzony umysłowo, a my mamy okazję czytać jego dziennik. Jak możecie się domyślić osoba o IQ na poziomie 68 punktów nie pisze poprawnie. Nie raz musiałam się dłużej zastanowić, co właśnie przeczytałam, bo nie potrafiłam rozszyfrować prawidłowych słów ukrytych pod masą błędów.

Książka pana Keyesa okazała się nie tylko ciekawa, ale także wciągająca i angażująca czytelnika. Od pierwszych stron kibicowałam głównemu bohaterowi i przeżywałam wraz z nim wszystkie emocje towarzyszące przed, jak i po operacji. Ciężko było mi się oderwać od książki, a koniec sprawił mi ogromny smutek, że to już i do tego z takim zakończeniem. Nie żałuję ani jednej chwili spędzonej przy tej książce i cieszę się, że miałam szansę ją przeczytać, bo wcześniej o niej nawet nie słyszałam. Cykl ,,Wehikuł czasu" sprawił, że mam okazję poznać niesamowite pozycje i ogromnie się z tego cieszę.

Ocena 6/6
Dom Wydawniczy Rebis 

Tę książkę w najlepszej cenie znajdziesz na swatksiazki.pl (stan na 22.05.2019)

3 komentarze:

Dziękuję!!