wtorek, 7 stycznia 2020

Nasza planeta - Alastair Fothergill, Keith Scholey

Nasza planeta to niezwykły album pełen widowiskowych zdjęć, opatrzony słowem wstępnym sir Davida Attenborough. Wydanie albumu towarzyszy emisji serialu przyrodniczego pod tym samym tytułem zrealizowanego przez platformę Netflix. Ekipa filmowa złożona z 600 osób przez 4 lata nagrywała materiał w 50 krajach. Autorzy dwóch znakomitych seriali przyrodniczych – Planety Ziemi i Błękitnej planety – zabierają nas w kolejną podróż po fascynującym świecie przyrody, by zaprezentować zachwycające ujęcia najbardziej intrygujących zwierząt żyjących na Ziemi i unaocznić zmiany, jakie zachodzą w środowisku naturalnym w wyniku działalności człowieka. Czasem ich skala jest tak ogromna, że trzeba je zobaczyć, by w nie uwierzyć. 


Nigdy nie interesowałam się przyrodą, ekologią ani wpływem człowieka na środowisko. Jednak ostatnio zaczęło mi zależeć na tym, aby jak najmniej negatywnie wpływać na naszą planetę. To już chyba starość. A może w końcu dojrzałość? Nadal niewiele wiem o przyrodzie, ale z coraz większym zainteresowaniem uczę się o niej. Z myślą, że dowiem się czegoś nowego sięgnęłam po książkę „Nasza planeta".

Gdy ma się w rękach „Naszą planetę" to od razu rzuca się w oczy albumowe wydanie. Ręce aż się rwą do tego, aby przeglądać tę książkę, a oczy chcą podziwiać zdjęcia. Mamy tutaj piękne, w dużych rozmiarach fotografie przyrody. Umieszczone w tej książce obrazy po prostu zachwycają. Dopiero gdy uznałam, że czas przestać się zachwycać zdjęciami, przeszłam do treści. Dowiedziałam się o sporej ilości rzeczy, o których nie miałam pojęcia. „Nasza planeta" to źródło informacji o aktualnym stanie przyrody o tym, co człowiek złego zrobił, co dobrego, co może zrobić, aby natura mogła się odrodzić. Czasami przerażające wiadomości, ale jednocześnie fascynujące. 

„Nasza planeta" to przepięknie wydana książka z dużą ilością fotografii, ale także wartościową wiedzą. Wydaje mi się, że jest to idealna pozycja dla osób takie jak ja, które nie wiedziały za wiele o stanie przyrody, nie interesowały się tym. Tacy ludzie znajdą w tej książce dużo ciekawych informacji. Ja takie znalazłam i poczułam się zachęcona, aby zagłębić wiedzę w kilku kwestiach z innych źródeł. „Nasza planeta" to idealna pozycja na prezent dla kogoś lub dla siebie, aby móc poszerzyć stan swojej wiedzy o przyrodzie oraz nacieszyć oczy pięknymi fotografiami. 

Ocena 5/6

1 komentarz:

Dziękuję!!