wtorek, 26 lutego 2019

Madame Pylinska i sekret Chopina - Eric-Emmanuel Schmitt

Eric pokochał muzykę, gdy pierwszy raz usłyszał Chopina. Od tego momentu trawiła go pasja – nieustannie marzył, by jak najlepiej grać utwory swojego mistrza, lecz jego interpretacjom wciąż czegoś brakowało. Wszystko zmieniło się, gdy rozpoczął lekcje u pewnej Polki.
Ćwiczenia zalecane przez Madame Pylinską były osobliwe. Wysyłała swego ucznia do parku, żeby słuchał szumu gałęzi i zrywał kwiaty bez strącania rosy. Poleciła też Ericowi uprawiać miłość, zanim zasiądzie do pianina, bo muzyce należy oddać się tak samo, jak pożądaniu.
Nauczyła go, że w małych rzeczach kryją się wielkie inspiracje.







Kilka lat temu miałam okazję przeczytać książkę ,,Oskar i pani Róża". Mimo, że lata upłynęły to nadal często wspominam tę niesamowitą i nietuzinkową historię. Gdy nadarzyła się okazja przeczytania innej książki spod pióra pana Schmitta, nie wahałam się ani chwili. Domyślałam się, że będzie równie udana. Zabrałam się, więc za czytanie ,,Madame Pylinska i sekret Chopina".

Nie wiem jak inne książki pana Schmitta, lecz ,,Madame Pylinska i sekret Chopina" okazała się równie krótką lekturą jak ,,Oskar i  pani Róża" i równie wartościową. Opowiada prawdziwą historię z życia pisarza o tym, jak próbował się nauczyć grać Chopina. Trafia na niezwykłą nauczycielkę, której metody są jeszcze bardziej niecodzienne. Mamy okazję przyjrzeć się drodze jaką pokonuje młody Eric, aby grać Chopina. Śledzimy również zmiany w jego życiu, do których przyczyniła się Madame Pylinska.

,,Madame Pylinska i sekret Chopina" to krótka książka, lecz dająca dużo do myślenia. Czyta się ją szybko, lecz na pewno nie bez emocji. Historia nieraz mnie wzruszyła, lecz także rozśmieszyła. Myślę, że niejednokrotnie najdzie mnie, aby do niej wrócić. Gdy tylko patrzę na okładkę tej książki, przed oczami mam całą tę niezwykłą historię. Polecam!

Ocena 5/6

1 komentarz:

Dziękuję!!