wtorek, 16 czerwca 2020

Folwark zwierzęcy - George Orwell, Odyr

 Folwark zwierzęcy to wybitna powieść satyryczna i alegoryczna o konsekwencjach totalitaryzmu i nieodpowiedniej władzy, jedna z najgłośniejszych powieści George’a Orwella, zwanego „sumieniem swojego pokolenia”.
W tym w pełni autoryzowanym wydaniu, artysta Odyr przekłada świat i przesłanie Folwarku zwierzęcego na wspaniale wyobrażoną powieść graficzną.
Komiksowa, malarska adaptacja Odyra płynnie przechodzi między satyrą a bajką i spodoba się wszystkim, niezależnie od wieku, zgodnie z zamierzeniami Orwella.





Moim planem jest poznać jak najwięcej klasyków literatury. Różnie mi to idzie, ale ostatnio poznałam nowy sposób poznawania tych znanych historii. Tym sposobem jest czytanie powieści graficznych. Niedawno zachwycałam się, że książka „Zabić drozda" została wydana w taki sposób, a teraz miałam okazję zapoznać się z „Folwarkiem zwierzęcym". Nie miałam jeszcze okazji sięgnąć po książkę pana Orwella, na pewno to kiedyś zrobię. Nie wiedziałam nawet do końca o czym opowiada ta historia, jednak nie zmieniło to faktu, że do powieści graficznej „Folwark zwierzęcy" zabrałam się z wielkim zaciekawieniem. 

„Folwark zwierzęcy" spodobał mi się już od pierwszych stron. Bardzo spodobały mi się rysunki, które wyglądają na malowane farbami. Z wielką chęcią zatrzymywałam się na dłużej, aby dokładniej przyjrzeć się obrazkom. Sama historia także wywarła na mnie ogromnie wrażenie. Nie wiedziałam o czym jest oryginalny „Folwark zwierzęcy" i teraz, gdy wiem, mam jeszcze większą ochotę zapoznać się z tą książką. 

Powieść graficzna „Folwark zwierzęcy" to idealna pozycja dla wszystkich ludzi w każdym wieku. Można z niej czegoś się nauczyć o totalitaryzmie, więc myślę, że już trochę większe dzieci coś z niej wyniosą. A tym mniejszym na pewno spodobają się rysunki zwierząt. Orwell stworzył niesamowitą historię, a Odyr w doskonały sposób przeniósł ją na komiksowe warunki. Zdecydowanie polecam!

Ocena 6/6

1 komentarz:

  1. Kultowa książka. Czytałam ją kilka razy. I za każdym, odkrywam coś nowego.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję!!