piątek, 21 lutego 2014

Bardziej gorzka niż śmierć - Camilla Grebe, Asa Traff

Pewnego deszczowego popołudnia, w jednym ze sztokholmskich bloków pięcioletnia Tilde staje się świadkiem śmiertelnego pobicia swojej mamy. W tym samym czasie psychoterapeutka Siri wraz ze swoją przyjaciółką Ainą spotykają się z grupą kobiet, ofiar przemocy domowej, którym mają pomóc uporać się z traumatycznymi przeżyciami. Podczas serii wieczornych sesji kobiety dzielą się swoimi historiami, opowiadają o beznadziejnej miłości, przemocy i poniżeniu. Jednocześnie Siri przeżywa osobiste rozterki - czy powinna zawierzyć miłości, która i jej, i tylu innym kobietom przyniosła jedynie rozczarowanie?Stopniowo dzieje Tilde splatają się z losami Siri i uczestniczek terapii grupowej. Poszukiwanie pojednania i zadośćuczynienia przeradza się w szalony pościg za groźnym mordercą.




Bardzo lubię czytać kryminały, thrillery. Jeszcze bardziej przypadają mi do gustu te z elementami psychologicznymi. Takie pozycje czyta się z dreszczykami przebiegającymi po ciele. Czytając pierwszą część Cyklu o Siri Bergman, czyli ,,Spokój duszy" byłam bardzo zadowolona, że to zrobiłam. Książka ogromnie mi się spodobała. Nic też dziwnego, że nie potrafiłam się opanować, aby nie sięgną po kolejną część.

Jak poszło tym razem? Muszę przyznać, że nie spodziewałam się, że będzie aż tak dobrze. Jestem zachwycona książką ,,Bardziej gorzka niż śmierć". Nie potrzebowałam dużo czasu, aby się wciągnąć. Nastąpiło to machinalnie, nawet nie zauważyłam kiedy to się stało. Byłam tak zaczarowana historią, że karki same przeleciały tworząc niemałej grubości stos. Podczas czytania odczuwałam żywą ciekawość. Nie mogłam się doczekać chwili, kiedy poznam kolejne wydarzenie. Najbardziej jednak wyczekiwałam momentu, kiedy poznam finał całej historii, który ani trochę mnie nie zawiódł. Wywołał tylko wielką satysfakcję, że wytrwałam do tego momentu i nie zostałam zjedzona przez swoją ciekawość. 

Jestem ogromnie zadowolona, że miałam okazję przeczytać książkę ,,Bardziej gorzka niż śmierć". Czas przy niej był bardzo ciekawie spędzony, pełen emocji i relaksu po cięższym dniu. Już, teraz, z chęcią bym przeczytała dalsze przygody Siri, gdyż wokół niej zawsze coś ciekawego się dzieje. Autorki wymyśliły, moim zdaniem, ciekawą postać, jak i też umiejętnie wskrzesiły ją do życia. Spodobało mi się to, że pani psychoterapeutka ma problemy, z którymi mogłaby się udać do kolegi do fachu. Sprawiło to, że Siri stała się bardziej realistyczna, bo przecież każdy człowiek posiada jakieś problemy. Książkę ,,Bardziej gorzka niż śmierć" bardzo polecam!

Ocena 5,5/6

9 komentarzy:

  1. Super, bardzo byłem ciekaw opinii na temat tej książki właściwie od chwili, gdy niedawno o niej usłyszałem. Po takiej recenzji od razu wrzucam ją sobie w listę bliższych bądź dalszych zakupów :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio mam znów apetyt na kryminały , thrillery itp., dlatego chętnie zapoznam się z powyższą książką skoro tak bardzo ją polecasz.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie na razie pochłonęły inne klimaty, ale będę miała tą pozycją na uwadze- realistyczni bohaterowie to podstawa w kryminałach :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię kryminały więc i za tą ksiązką się rozejrzę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kryminały zawsze są u mnie na pierwszym miejscu, więc na pewno sięgnę jak tylko gdzieś zdołam wypatrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Skoro tak polecasz, to na pewno w przyszłości skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie przepadam za bardzo za kryminałami, ale obiecałam sobie, że będę próbować różne gatunki książek i dlatego spróbuję w niedalekiej przyszłości zabrac się za tą książkę ^^

    OdpowiedzUsuń
  8. Koniecznie muszę poznać :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam pierwszą część serii. Jak mi się spodoba z pewnością sięgnę i po te pozycję :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję!!