wtorek, 4 czerwca 2019

Zastrzelić, zadźgać i otruć - Jonathan J. Moore

W historii doszło do tysięcy ataków skrytobójczych, w tej książce opiszemy jednak wyłącznie te najciekawsze, najbardziej przerażające i mające największy wpływ na losy świata. Opowieści o najbardziej szokujących zabójstwach oraz ich sprawcach przyprawią Cię o dreszcz. Odkryjesz historie śmiałych i zdeterminowanych zamachowców, nie zawsze skutecznych, ale niesamowicie pomysłowych. Poznasz ich sławne ofiary – królów i ich rodziny, przywódców państw, celebrytów – oraz narzędzia zbrodni, którymi się posłużyli. Jak wyglądałby obecnie świat, gdyby Adolf Hitler zginął w 1933 roku? Czy w Polsce nadal trwałby komunizm, gdyby Jana Pawła II zamordowano w 1981 roku? Na te pytania nigdy nie poznamy odpowiedzi, ale jedno jest absolutnie pewne – mordercze plany garstki ludzi mogą zmienić życie milionów. A nawet przysłużyć się ludzkości.

Nie przepadam za historią, ale tytuł książki ,,Powiesić, wybebeszyć i poćwiartować, czyli historia egzekucji" bardzo mi się spodobał. Nie potrafiłam doczekać się aż zapoznam się z tą książką. Gdy już miałam okazję w końcu ją przeczytać to świetnie się przy niej bawiłam. Polubiłam się bardzo ze stylem autora, jak i formą wydania tej pozycji. W zapowiedziach bardzo szybko ukazała się kolejna książka pana Moore'a, czyli ,,Zastrzelić, zadźgać i otruć, czyli historia morderstwa". Nie mogę tego ukryć, ale byłam po prostu szczęśliwa, że będę mogła tak szybko zapoznać się z kolejną tak niecodzienną lekturą. 

Nikogo nie powinno zaskoczyć, że czytanie tej książki to była dla mnie czysta przyjemność. W tej książce pana Moore'a mogłam przeczytać o mniej i bardziej znanych przeze mnie postaciach, o ich próbach zabójstwa czy też udanych zamachach na ich życie. Nadal jestem zachwycona, że ktoś wpadł na pomysł stworzenia takich książek. Oprócz samego tekstu mamy tutaj także mnóstwo zdjęć opisywanych bohaterów, którym z wielką chęcią się przyglądałam. Często się łapałam na tym, że nie tak wyobrażałam sobie morderce.

,,Zastrzelić, zadźgać i otruć, czyli historia morderstwa" to była dla mnie niesamowita przygoda. Dzięki tej książce poznałam ciekawe historie bez konieczności szperania w biografiach opisywanych tu osób, a zapewne wielu z nich nigdy bym nie poznała, gdyż nie słyszałam wcześniej o bohaterach opisywanych wydarzeń. Zdecydowanie chcę więcej takich książek i jestem niezmiernie ciekawa pozostałych książek pana Moor'e. Mam nadzieję, że niedługo pojawią się w Polsce.

Ocena 5/6

1 komentarz:

  1. Jestem bardzo ciekawa tych interesujących historii. Ta książka musi być niezwykła.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję!!