poniedziałek, 3 grudnia 2018

Kłamca - Jakub Ćwiek

Zanim jednak zniknął na dobre, dał ludziom wyobraźnię, wolną wolę i siłę wiary, a ci wykorzystali owe dary, by stworzyć sobie nowych bogów, półbogów, tytanów i innych, którzy zasiedlili ziemię i wprowadzili nowe porządki.
Aniołowie potrzebują sojusznika, którego nie obowiązują ich rygorystyczne zasady i prawa. Kogoś, kto pomoże im wygrywać w toczących się na ziemi starciach i bez problemu odnajdzie się zarówno pośród istot mitycznych, jak i współczesnych ludzi.
Wybór archaniołów pada na Lokiego, boga ognia i kłamstwa z panteonu Asów. Współpraca zaczyna się obiecująco, ale czy ktoś taki jak on da się długo trzymać na krótkiej smyczy?




Książka ,,Kłamca", jak i cała seria, była już od dłuższego czasu na mojej liście czytelniczej. Gdy w końcu zdecydowałam, że to już najwyższa pora, aby nadrobić te pozycje, zaczęłam poszukiwania egzemplarzy w księgarniach internetowych. Ku mojemu niezadowoleniu okazało się, że nie było ani jednej sztuki, były wyprzedane. Na moje szczęście, jakiś miesiąc później, pojawiły się zapowiedzi wznowienia serii napisanej przez pana Ćwieka. Tym razem postanowiłam nie czekać aż znowu zabraknie dla mnie egzemplarza i od razu sięgnąć po książkę. 

,,Kłamca" już od pierwszych stron mnie wciągnął. Z chęcią przyglądałam się opisywanej historii i byłam zaciekawiona czym autor mnie zaskoczy, a to zdarzyło się nieraz. W książce spotkałam się z nową wersją Lokiego, która mnie zafascynowała i byłam ciekawa jakie przygody go spotkają. Lokiego polubiłam od razu. Sarkastyczny, tajemniczy z poczuciem humoru, który do mnie trafia. Nie mogło być inaczej, ta postać musiała przypaść mi do gustu.

Książka pana Ćwieka mnie nie rozczarowała, a miałam wobec niej swoje oczekiwania. W końcu słyszałam trochę o niej dobrego i miałam nadzieję, że mi też się spodoba. Pozycję tę czyta się bardzo przyjemnie i szybko. Nie zauważyłam kiedy na dobre się wciągnęłam, ale niestety spostrzegłam kiedy oderwałam się od historii, a był to koniec książki. Na szczęście jeszcze kilka części przede mną i znowu będę mogła wejść do świata aniołów i Lokiego.

Ocena 5/6

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję!!