sobota, 24 października 2020

Morderstwa w Kingfisher Hill - Sophie Hannah

Najbłyskotliwszy detektyw świata powraca, aby rozwikłać kolejną niesłychanie zawiłą zagadkę.
Tym razem wybiera się do posiadłości Kingfsher Hill, gdzie zaprosił go Richard Devonport, brat zamordowanego Franka. Mężczyzna ma nadzieję, że Poirot dowiedzie niewinności jego narzeczonej.
Podczas podróży do majątku Devonportów detektyw jest świadkiem dziwnego zdarzenia: jedna z pasażerek luksusowego autokaru nagle postanawia wysiąść. Twierdzi, że musi opuścić zajęte miejsce, w przeciwnym razie padnie ofiarą morderstwa. Poirot ma złe przeczucia. Jego obawy się potwierdzają, gdy w Kingfsher Hill zostają znalezione kolejne zwłoki, a przy nich tajemniczy liścik…

 

 

 

Herkulesa Poirota polubiłam od pierwszego spotkania. Nie przeczytałam jeszcze jego wszystkich przygód napisanych przez Agathę Christie, ale na pewno je nadrobię. Ostatnio, miałam okazję przeczytać jedną z książek z cyklu „Nowe sprawy Herkulesa Poirota” o tytule „Morderstwa w Kingfisher Hill”. Jest to czwarta część napisana przez panią Sophie Hannah. Nie czytałam poprzednich, ale uznałam, że w przypadku tej historii nie będzie to stanowiło problemu.

Byłam bardzo ciekawa swojego spotkania z Poirotem w wersji pani Hannah. Zastanawiałam się, czy również go polubię tak jak tę wersję stworzoną przez Christie. Szybko się przekonałam, że tak. Już pierwsze strony książki wywołały we mnie ciekawość. Im czytałam więcej tym moje zainteresowanie rosło, a w mojej głowie pojawiało się więcej teorii dotyczących rozwiązania sprawy. Książka zdecydowanie zaangażowała mnie w czytanie i rozwiązywanie zagadek.

Swoje pierwsze spotkanie z cyklem „Nowe sprawy Herkulesa Poirota” będę wspominać zdecydowanie miło. Podczas czytania cały czas się zastanawiałam kto jest mordercą i jakie będzie rozwiązanie. Domyśliłam się kilku szczegółów, ale jak to bywa u Poirota rozwiązanie było bardziej rozbudowane i skomplikowane, więc zostałam także w dużym stopniu zaskoczona. Jeśli lubicie rozwiązywać zagadki wraz z detektywem to zdecydowanie warto sięgnąć po książkę „Morderstwa w Kingfisher Hill”.

Ocena 5/6 

4 komentarze:

  1. Dobrze, że lektura tej książki okazała się satysfakcjonująca.

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę, że ta książka mogłaby mnie zainteresować, więc będę na nią polowała.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja jakoś nigdy do autorki nie pałałam miłością :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję!!