poniedziałek, 26 października 2020

Muzeum luster - Luis Montero Manglano

Podczas Międzynarodowego Konkursu Kopistycznego w Muzeum Prado dochodzi do serii brutalnych zabójstw. Sprawcy odtwarzają w nich najsłynniejsze obrazy ze zbiorów galerii. Policja tkwi w martwym punkcie. Dwie osoby mogą pomóc rozwikłać tajemnicę makabrycznych zbrodni: kopistka amatorka i ekscentryczny specjalista od symboli.

Mrożący krew w żyłach thriller o sekretach ukrytych w obrazach Velazqueza, Goi czy Boscha. Nawet sobie nie wyobrażasz, ile ich się tam kryje…

 

 

 

 

Kilka lat temu, przeczytałam książkę pod tytułem „Szmaragdowa tablica”. Tak się rozpoczęła moja przygoda z twórczością Carli Montero. Dopiero niedawno dowiedziałam się, że ma ona brata, który także pisze książki. Od razu mnie zaciekawiły. Chciałam sprawdzić, czy polubię jego twórczość tak samo jak twórczość jego siostry. Ostatnio, nadarzyła się okazja do przeczytania jego książki, gdyż na polskim rynku ukazała się nowość pod tytułem „Muzeum luster”.

Byłam bardzo ciekawa, czy książka pana Luisa Montero Manglano mi się spodoba. Bardzo szybko przekonałam się, że tak. Już pierwsze strony mnie wciągnęły i byłam żywo zainteresowana jak rozwinie się historia. Nie mogłam się doczekać aż poznam w całości to połączenie thrillera ze sztuką. Bardzo lubię, gdy pisarze wykorzystują to na czym się znają. Pan Luis uczy sztuki oraz historii i właśnie tę wiedzę wykorzystał w swojej najnowszej książce. Jako czytelniczka od razu poczułam, że fragmenty o sztuce w tej książce to coś więcej niż tylko dobry research.

Jestem bardzo pozytywnie zaskoczona książką „Muzeum luster”. Miałam nadzieję, że mi się spodoba, ale nie spodziewałam się, że tak bardzo mnie wciągnie. W mojej głowie cały czas pojawiały się teorie na temat rozwiązania zagadek. Sama historia płynie w idealnym tempie. Czytelnik ma okazję przywiązać się do bohaterów, trochę ich bardziej poznać, ale nie zostaje przy nich na tyle długo, żeby znudziło mu się czytanie książki, bo po chwili jest zaskakiwany czymś nowym i jego myśli skupiają się na tym wydarzeniu. Jestem ciekawa innych książek pana Montero Manglano. Mam nadzieję, że są równie udane, bo zamierzam po nie sięgnąć.

Ocena 5,5/6 

3 komentarze:

  1. Narobiłaś mi ogromnej ochoty na tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam już kilka recenzji o tej książce. I czuję, że mogłaby mnie mocno wciągnąć.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję!!