czwartek, 17 września 2020

25 lat niewinności. Sprawa Tomka Komendy - Grzegorz Głuszak

Historia, która wstrząsnęła Polską. Pierwsza szczera i wzruszająca rozmowa z Tomaszem Komendą. O tym, jak silnym trzeba być, by wytrzymać wyroki mediów, piekło polskiego więzienia, walkę o wolność i dobre imię. Poznaj kulisy procesu Tomasza Komendy, w wyniku którego odebrano mu osiemnaście lat życia. Ujawniamy skandaliczne dokumenty, absurdalne zeznania świadków, nieporadne akty oskarżenia, których ofiarą padł niewinny chłopak z Wrocławia. To historia człowieka, który nie poddał się w walce z bezdusznym aparatem państwa. Stawił czoła systemowi, wobec którego przeciętny obywatel pozostaje bez szans. Odkrywamy tajemnice, które miały nie ujrzeć światła dziennego. Dowiedz się, kto i jak rozbił prokuratorsko-sądowy układ. Przekonaj się, kto dotarł do prawdy o tragedii człowieka niesłusznie skazanego za gwałt i morderstwo.

Kiedy ta zbrodnia się zadziała i był szukany sprawca to ja byłam dzieckiem i nie słyszałam o tej sprawie. Kiedy w mediach było znowu o niej głośniej to ja nie zwracałam na nią zbyt dużej uwagi. Mimo że nie zwracałam na nią uwagi to i tak do moich uszów doszły wieści, że Tomasz Komenda został uniewinniony po wielu latach spędzonych w więzieniu. Nie wiedziałam nawet, że wyszła książka o tej sprawie. Dowiedziałam się o niej dopiero podczas niedawnego wznowienia. Zdecydowałam, że to już czas poznać bliżej tę historię.

Od momentu, gdy książka pana Grzegorza Głuszaka o Komendzie pojawiła się na mojej półce, to byłam jej bardzo ciekawa. Znałam tylko jakieś pojedyncze szczegóły o tej sprawie i byłam podekscytowana, że w końcu poznam całą historię. Bardzo szybko zabrałam się za czytanie tej książki. Od początku wywarła na mnie duże wrażenie. Opisywana historia wywołuje podobne przerażenie jak historie grozy. W momencie, gdy pomyślimy, że to się stało naprawdę, to historia przyczynia się do jeszcze większych emocji. Jednak perspektywa szczęśliwego zakończenia sprawia, że chce się dalej czytać tę książkę i dowiedzieć, jak do tego doszło.

Książka „25 lat niewinności. Sprawa Tomka Komendy” to nie tylko przerażająca, ale też ciekawa historia. Potrafi wywołać poczucie niesprawiedliwości, strachu, oburzenia, niedowierzenia i wiele innych emocji. Jednak ta książka to nie tylko historia Komendy, ale także możliwość poznania warsztatu pisarskiego autora. Nie mogę tutaj nie wspomnieć, że jestem pod wrażeniem w jaki sposób autor przedstawił tę historię czytelnikom. Przy większości tego typu książkach po pewnym czasie odczuwam znużenie i potrzebuję zazwyczaj je na chwilę odłożyć. W przypadku tej książki tego nie czułam. Jak już zaczynałam czytać, tak mogłam ją czytać i czytać. Nie potrzebowałam żadnych przerw, a moja ciekawość dotycząca tego jak ta sprawa się potoczyła i w jaki sposób się zakończyła była pobudzana wraz z każdą przeczytaną stroną. Mam nadzieję, że więcej nie usłyszymy o takich historiach, ale z chęcią przeczytałabym jeszcze jakąś książkę napisaną przez pana Głuszaka.

Ocena 5,5/6 

Wydawnictwo Znak Literanova  

8 komentarzy:

  1. Ta historia wywołuje mnóstwo emocji. Zresztą trudno przejść nad taką niesprawiedliwością, bez jakichkolwiek uczuć.

    OdpowiedzUsuń
  2. Cóż, bez wątpienia warto bliżej przyjrzeć się tej historii :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ta sprawa bardzo mnie poruszyła i chętnie poznam jej kulisy.

    OdpowiedzUsuń
  4. O książce 25 lat niewinności cały film dowiedziałem się dopiero po zobaczeniu filmu, zamawiam i biorę się do lektury :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja nie wytrzymałbym 365 dni w więzieniu, a co dopiero tyle lat. Masakra

    OdpowiedzUsuń
  6. To co przeżyła ta osoba przez 25 lat jest niemożliwe do opisania. https://vodwizja.pl/filmy/tworca/

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie wyborażam sobie bólu przez jaki przeszedł Pan Tomasz oraz jego rodzina. https://gdzie-film.pl/filmy/ryan-gosling-idol-hollywoodu

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję!!