piątek, 4 września 2020

Keanu Reeves - Larissa Zageris, Kitty Curran

Fani uwielbiają go za role w filmach Speed: Niebezpieczna prędkość, Dracula, a także za takie ikoniczne postaci jak Neo czy John Wick, a internet ogłosił go swoim królem.
Za zniewalającym uśmiechem Keanu Reevesa kryje się jednak wiele smutku. Aktor wychowywał się bez ojca, który był uzależniony od narkotyków i odsiadywał wyrok. Stracił trzy ukochane osoby. Jego najlepszy przyjaciel River Phoenix zmarł po przedawkowaniu kokainy. Jedyne dziecko gwiazdora urodziło się martwe w ósmym miesiącu ciąży. A ukochana zginęła w wypadku samochodowym.
Poznaj historię jedynego hollywoodzkiego aktora, któremu woda sodowa nie uderzyła do głowy i który pomimo sukcesu pozostaje sobą. Przeczytaj o Keanu jeżdżącym metrem i samotnie jedzącym kanapki na ławce w parku.

Do tej pory obejrzałam tylko kilka filmów z Keanu Reevesem, ale postać tego aktora mnie ciekawiła. Z różnych stron docierają do mnie śladowe informacje o tym panu, które powodują, że mam ochotę się dowiedzieć o nim czegoś więcej. Siedzenie i przeglądanie tysiąca stron internetowych to żmudna i długotrwała operacja, na którą do tej pory się nie skusiłam. Jednak, gdy zobaczyłam zapowiedź książki o nim to stwierdziłam, że to idealna pozycja dla mnie, z której w końcu dowiem się czegoś więcej o tym aktorze.

Do książki „Keanu Reeves” podeszłam z pozytywnym nastawieniem. Ciekawiło mnie co takiego znajdę na jej stronach. Książka jest niewielkich rozmiarów, mamy w niej dużą czcionkę i niewiele tekstu na stronie. To wszystko sprawia, że tę pozycję czyta się ekspresowo i jest to typowa książka do przeczytania na jedno podejście.

Czy dowiedziałam się z tej książki coś nowego? Owszem i to bardzo dużo. Tak jak wspominałam nie miałam zbyt dużej wiedzy o życiu pana Reevesa, więc ta książka przybliżyła mi jego ścieżkę zawodową i pozwoliła mi się dowiedzieć jaki jest Keanu prywatnie. Myślę, że są to dosyć podstawowe informacje i większość fanów aktora jest z nimi zaznajomiona. W trakcie lektury tej książki znalazłam w niej wiele ciekawostek, ale także czasem się nudziłam, nie wszystkie fakty mnie interesowały. Jestem zadowolona z tego co dostałam, ale myślę, że jest to książka na jedno czytania, więcej nie zamierzam do niej wracać.

Ocena 4,5/6

Wydawnictwo Znak Horyzont  

6 komentarzy:

  1. Oj to nie dla mnie, raczej nie wciągnęłabym się w treść :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię go jako aktora, ale chyba nie aż tak żeby czytać o nim książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam tę książkę już w swojej biblioteczce. Pewnie dopiero za jakiś czas do niej zajrzę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię tego aktora i wiem, że wiele w życiu wycierpiał oraz że jest osobą bardzo wierzącą. Chętnie dowiedziałabym się o nim czegoś więcej.

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie przed chwilą o nim czytałam. Prawdopodobnie zapoznam się z tą pozycją, bo jestem jej ciekawa :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję!!