poniedziałek, 24 czerwca 2013

Ptaszydło - Max Bentow

Berliński komisarz Nils Trojan zostaje wezwany do mieszkania w dzielnicy Kreuzberg. Natrafia tam na koszmarny widok. Młodej kobiecie obcięto włosy, a przy jej ciele pozostawiono oskubanego ptaka. Trojan, będący na skraju załamania nerwowego, nie może okazać słabości. W rozwiązaniu zagadki ma mu pomóc psycholog Jana Michels, jednak zanim komisarzowi udaje się opanować sytuację, zabójca uderza ponownie. Zabija młodą dziewczynę z długimi blond włosami i pozostawia makabryczne pozdrowienie w postaci martwego ptaka, a Lene, córeczka ofiary, znika bez śladu. Po tym, jak Trojan pojawia się w telewizji w związku z morderstwami, sam staje się celem psychopaty. Jest coraz bardziej przerażony grą, jaką prowadzi z policją morderca…


Premiera: 3 lipca 2013



Nils Trojan jest komisarzem w berlińskim wydziale kryminalnym. Jego praca odbiła się na życiu prywatnym. Z tego powodu zaczął chodzić do psychologa Jany Michels. To ona mu pomaga z emocjami, które tworzą się w trakcie dochodzenia dotyczącego okrutnych morderstw. Młode kobiety o długich, pięknych, blond włosach są ich pozbawiane i mordowane. Przy ciałach, czy też w ciałach policja znajduje wyskubane, martwe ptaki. Kto stoi za tymi morderstwami? Ile będzie jeszcze ofiar? Czy komisarz Trojan zdąży kogoś uratować?

Książka ,,Ptaszydło" rozpoczyna się dość nietypowo, żeby nie powiedzieć nudno. Poznajemy dość szczegółowo życie naszego głównego komisarza. W tamtym momencie się zastanawiałam, gdzie są te nasze morderstwa? Bardzo lubię, kiedy autor szybko przechodzi do rzeczy, lecz tutaj trochę to opóźnił, co stało się jedyną wadą tej książki. No właśnie jedyna, gdyż gdy tylko przechodzimy do rozwoju akcji, morderstw, śledztwa nie sposób jest oderwać się od czytania. Pochłaniałam kolejne strony książki, jak zaczarowana, byłam strasznie ciekawa kogo jeszcze morderca zabije, no i najbardziej kto nim jest. Jednak to autor umiejętnie przed czytelnikami ukrył i przedstawił nam, w tym momencie, kiedy mogło to ich zaskoczyć.


W książce ,,Ptaszydło" bardzo mi się też spodobało to, że cała historia jest ukazana z różnych perspektyw. Mamy komisarza, który stara się odkryć tożsamość mordercy, ofiary w krótkiej chwili przed ich zamordowaniem, córkę jednej zabitej, ludzi, którzy mogą być mordercami. Z wielkim zainteresowaniem przyglądałam się każdej osobie, by poznać najmniejsze szczegóły dotyczące śledztwa, aby odkryć kto jest sprawcą przed komisarzem. Jednak nie udało mi się. 


Cykl o komisarzu Nilsie Trojanie od tej pory będzie się znajdował na mojej liście książek, których śledzę wydawanie kolejnych części. Jak najbardziej polecam!

Ocena 5,5/6

11 komentarzy:

  1. Ostatnio czytam coraz więcej kryminałów,a ten wydaje mi się godny zainteresowania :) Z niecierpliwością czekam na premierę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie słyszałam o tym cyklu, ale zapowiada się bardzo obiecująco, tylko nie wiem kiedy, ja to wszytko ogarnę gdyż mam tyle jeszcze książek do przeczytania, że szok.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytam kryminałów, więc jak na razie nie jestem zainteresowana, choć może kiedyś się to zmieni...

    OdpowiedzUsuń
  4. Ostatnio polubiłam kryminały, więc czemu nie.:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Okładka nie sprawiłaby, że zwróciłabym uwagę na tę książkę, aczkolwiek wydaje mi się warta uwagi :)Szczególnie, że uwielbiam kryminały.

    in-corner-with-book.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Ostatnio zaczęłam czytać kryminały. Wciagnęło mnie to aż tak bardzo że nawet, kiedy skończę cudowną książkę, mam ochotę na więcej. Dzięki za propozycje, i już zapisuję ją na mojej liście książek. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie powiem, brzmi interesująco :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kurcze, brzmi świetnie, będę musiała się za nią rozejrzeć!

    OdpowiedzUsuń
  9. Cześć. Zostałaś przeze mnie nominowana do Liebster Blog Award. Po więcej informacji zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie lubię kryminałów, ale na ten narobiłaś mi ochoty

    OdpowiedzUsuń
  11. Jestem właśnie w trakcie czytania tej książki. Bardzo mi się podoba :)
    pozdrawiam!
    Miłośniczka Książek

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję!!