czwartek, 26 kwietnia 2012

Mroczne światło - Lesley Livingston

Drugi tom nietuzinkowej, opartej luźno na „Śnie nocy letniej” Szekspira, trylogii paranormalnej o Kelley Winslow i Sonnym Flannerym, realistycznie nastawionej do życia aktorce oraz elfim podrzutku.
Życie i kariera Kelley nareszcie zaczęły się układać! Dziewczyna ma zagrać główną rolę w wystawianym w Nowym Jorku spektaklu „Romeo i Julia”... Ale Kelley wcale nie czuje się najlepiej. Ku własnemu zdumieniu rozpaczliwie tęskni za Sonnym, który musiał wrócić do innego świata, by wypełnić ryzykowne zadanie zlecone mu przez ojca dziewczyny, Króla Oberona.
Ale nie tylko Sonny’emu grozi śmiertelnie niebezpieczeństwo. Kelley również stała się obiektem polowania. Jako córka jednego z władców Faerie, ma wielu wrogów, z których istnienia nie zdawała sobie sprawy. Dwory elfów kipią od intryg, niektórzy z mieszkańców innego świata opętani są żądzą władzy nad śmiertelnikami. Uwikłana w gry nieśmiertelnych, Kelly odkrywa, że komuś bardzo zależy na tym, by nigdy, przenigdy nie mogła być z Sonnym.

W ostatnim czasie pojawiło się kilka serii książek o elfach. ,,Mroczne światło" właśnie należy do tego typu książek. Lecz dlaczego warto akurat sięgnąć po cykl Lesley Livingston? Ponieważ została napisana w oparciu o ,,Sen nocy letniej" wybitnego pisarza i co ważne inspiracja ta została doskonale zaczerpnięta i połączona w tę książkę. Pomimo tego elfy zostały bardzo dobrze wykreowane przez autorkę i czytelnik może zachwycić się  tą pomysłowością.

Najważniejszym pytaniem jest o czy jest ta książka. A otóż mamy przestawioną historię Kelley i Sonny'ego, których los w poprzednich części rozdzielił. Kelley jest księżniczką elfów, lecz o tym dowiedziała się kilka miesięcy temu. Próbuje prowadzić normalne życie na Ziemi, przygotowuje się do zagrania w spektaklu ,,Romeo i Julia" , lecz cały czas myśli o ukochanym. Jej pochodzenia powoduje, że znajduje się w niebezpieczeństwu. Sonny, któremu powierzono nie łatwe zadanie, próbuje je wykonać. W którą stronę pójdzie działanie Sonny'ego i czy będzie korzystne? Czy los złączy ukochanych? Tego musicie dowiedzieć się z książki.

Książka naprawdę mnie wciągnęła. Przyznaję, że nie pamiętałam wszystkich szczegółów z pierwszej części i musiałam nieźle pogimnastykować pamięć by sobie przypomnieć, lecz jak tylko wpadłam w wir wydarzeń książki od razu przeniosłam się w tamten świat i kompletnie się dla niego zatraciłam. Wielkim plusem książki jest to, że znajdziemy w niej ciągły ciąg wydarzeń, gdy jakiś wątek się kończy za chwile zaczyna się kolejny, który równie jest wciągający, więc czytelnik nie ma przy czym się nudzić i bez problemu może oszaleć na punkcie tej serii.

Ocena 5,5/6
Za książkę bardzo dziękuję!!

7 komentarzy:

  1. Różne opinie słyszałam o tej serii, ale osobiście chyba chciałabym ją przeczytać:))

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka właśnie dzisiaj do mnie dotarła :) Pierwsza część mnie nie zachwyciła, ale i tak mam wielka ochotę na kolejny tom :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Chciałabym bardzo przeczytać :D

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja jeszcze 1 nie przeczytałam ;D

    OdpowiedzUsuń
  5. Raczej nie dla mnie, słyszałam trochę negatywnych opinii i mnie skutecznie odstraszyły.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mnie jakoś nie ciągnie do tej trylogii. Na razie mam zamiar przeczytać kilka książek jednotomowych.;D

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja chętnie bym przeczytała, ale nie wiem gdzie ;(

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję!!