piątek, 16 sierpnia 2013

Bóg - Katarzyna Szelenbaum

Żołnierze zamarli z przerażenia, gdy nagle z kłębowiska ciał wypłynęła jakaś poraniona naga masa. Dopiero po chwili dotarło do nich, że ta skulona, trzęsąca się jakby z zimna, posiniaczona kula to zwinięty człowiek. Elessa omal co nie usiadł, zdjęty grozą.

Czarne jak noc włosy zakrywały twarz dygocącego stworzenia, tak bardzo teraz niepodobnego do ludzkiej istoty. Dopiero kiedy z wielkim trudem podparło się ono na łokciach i spróbowało przyklęknąć, upewnili się, że ma ludzkie ciało. Rin zakrył oczy i upadł na kolana. Wolał umrzeć niż widzieć coś tak bluźnierczego i niepojętego! 







Po pierwszą część cyklu ,,Wielki Północny Ocean" sięgnęłam zaciekawiona okładką oraz opisem. Wywołała wielkie zaskoczenie, gdy otrzymałam coś kompletnie innego niż się spodziewałam. Było to pozytywne zaskoczenie. Dzięki temu właśnie z przyjemnością sięgam po kolejne części. Długo na nie nie trzeba czekać, gdyż ukazują się co trzy miesiące. Nie spostrzegłam nawet kiedy one minęły i mogłam sięgnąć już po trzecią część - ,,Bóg".

Coś w tej książce jest takiego, ba, nawet w całej serii, że nie zauważyłam nawet kiedy mnie tak wciągnęła. Z wielkim zainteresowaniem wgłębiałam się w różnorakie przemyślenia głównego bohatera Rina. Także z chęcią poznawałam obyczaje z jego świata, wydarzenia, które są uznawane za normę, jego życie codzienne, przeróżne sytuacje. Choć nie ukrywam, że od czasu do czasu musiałam odłożyć tę książkę i odetchnąć, gdyż miałam już dosyć jej czytania. 

Jednak pomimo wszystkiego szybko wracałam do jej czytania, a to wszystko dzięki bohaterowi, którego bardzo polubiłam. Rin rekompensuje mi tę małą wadę i sprawia, że jestem ciekawa co autora napisała na kolejnych stronach książki. Czytanie się nie dłuży, jedynie od czasu do czasu trzeba odpocząć od niej, więc ta wada nie jest jeszcze taka zła. ,,Bóg" mi się spodobał tak samo jak poprzednie części i zapewne tak samo jak kolejne. Czekając na już przedostatnią część polecam na zapoznanie się z książką ,,Bóg".

Ocena 5/6

10 komentarzy:

  1. Okładka jest bardzo intrygująca. Może kiedyś przeczytam :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę poszukać, gdzieś pierwszej części :) i okładka jest bardzo ciekawa, przykuwa wzrok ;d

    OdpowiedzUsuń
  3. Na razie za tą książkę podziękuje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Książkę Katarzyny Szelenbaum mam w planach, ale najpierw muszę się zapoznać z poprzednimi częściami cyklu. :)

    Pozdrawiam,
    R

    OdpowiedzUsuń
  5. Może spróbuję... :) Choć nie gustuję w takich gatunkach powieści.

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam tylko pierwszą część, może będę musiała to nadrobić :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Przede mną póki co pierwsza część. Ale jak tak patrzę na recenzje kolejnych tomów, to widzę, że warto byłoby zainteresować się tym cyklem :)
    pozdrawiam
    Miłośniczka Książek

    OdpowiedzUsuń
  8. Żeby to była odrębna powieść, to może bym się i skusiła, ale na rozpoczynanie nowej serii nie mam teraz ochoty.

    OdpowiedzUsuń
  9. Wydaje się świetna. Postaram się dorwać gdzieś pierwszą serii.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję!!