środa, 1 stycznia 2014

Spokój duszy - Camilla Grebe, Asa Traff


Siri jest psychologiem i psychoterapeutką. Pomaga ludziom docierać do najgłębszych zakamarków duszy, a oni wyjawiają jej swoje najmroczniejsze tajemnice. Ale Siri również nosi w sobie ból, samotność i strach, które za wszelka cenę stara się od siebie odegnać. Pewnego dnia w zatoce nieopodal swojego domu Siri znajduje ciało jednej z pacjentek. Gdy policja odkrywa list, który dziewczyna napisała przed śmiercią, cały świat Siri wali się w jednej chwili. Czy naprawdę jest taką nieudolną terapeutką? A może jest jakieś inne wytłumaczenie, które czai się w ciemnościach?








Już sporo czasu minęło odkąd miałam jakikolwiek kryminał w rękach. Ten gatunek książek bardzo lubię, więc bardzo się ucieszyłam, że będę mogła taką pozycję przeczytać. Gdyż ,,Spokój duszy" posiada nutkę kryminału. Oprócz tego w książce znajdziemy przeogromną ilość różnych wątków psychologicznych. Od pierwszych stron czuć ten smaczek psychologii, jaki towarzyszy nam przez cały okres czytania. Bez wątpienia jest to zasługa jednej z autorek, która z zawodu jest psychologiem. 

Z całą pewnością wszystkie aspekty psychologiczne są jak najbardziej autentycznie opisane. Można nieraz poczuć ciarki na plecach, jakie one wywołują. Co jednak z tą częścią kryminalną? Do niej także nie mogę mieć zarzutów. Jest śmierć, zabójca, prześladowca, zagrożenie życia, czyli wszystko ładnie tworzy całość, która zainteresuje niejednego czytelnika. Osobiście, z wielkim zaangażowaniem śledziłam wszystkie poczynania tej naszej skrytej osobowości. Miałam swoje większe i mniejsze podejrzenia, co do tej osoby. Zakończenie było dla mnie zaskakujące i wyjaśniające całą sprawę, więc po skończeniu czytania w głowie nie pozostają już żadne pytania. 

Jestem pod wrażeniem tego, co spotkałam w książce ,,Spokój duszy". Czytanie tej książki było dla mnie niezwykle pozytywnym przeżyciem, które z chęcią powtórzę przy kolejnych książkach autorek, gdyż ,,Spokój duszy" otwiera cykl o psycholożce Siri. Nie ukrywam także, że wsiąknęłam w wir wydarzeń i z wielką ciekawością śledziłam ich rozwój. Podczas czytania czuć charakterystyczny klimat, który nieraz sprawił, że przeszyły ciarki po plecach, pojawiały się w głowie dziwne myśli czy też pytania. Czytanie tej książki było dla mnie samą przyjemnością. Polecam! 

Ocena 5,5/6

5 komentarzy:

  1. Raczej nie czytam takich książek, ale zapowiada się ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z chęcią się za nią rozejrzę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. kusząco zapowiada się książka, więc warto się za nią rozejrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Camilla to popularne imię autorki kryminałów. Poszukam a jakże, chociaż czuję jakiś malutki przesyt kryminałami.

    OdpowiedzUsuń
  5. Na nowo zaczęłam czytać kryminały, więc z ogromną przyjemnością skuszę się na powyższą pozycje.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję!!