wtorek, 16 sierpnia 2011

Kamienna ćma - Paweł Matuszek

W szarej wieży na pustkowiu mieszka Beddeos, człowiek, który nie wie, jak się tam znalazł, i nie pamięta, co robił i kim był, zanim trafił do tego miejsca. Wraz z Tyfonem, mechanicznym pomocnikiem, próbuje przeżyć w tych niegościnnych stronach i szuka odpowiedzi na nurtujące go pytania. Jednakże splot dziwnych wydarzeń i spotkań z niezwykłymi istotami sprawi, że tajemnice powoli same zaczną się wyjaśniać. Ale czy Beddeos rzeczywiście jest gotów zmierzyć się ze swoją przeszłością i z tym, co kryje się głębiej, w bezdennej otchłani umysłu – prawdą o jego człowieczeństwie i świecie, w którym żyje?





Kiedy tylko otworzyłam paczkę i zobaczyłam jak jest wydana rzuciłam wszystko inne i zaczęłam ją czytać. Wydanie książki bardzo mi się spytało. Oprócz twardej oprawy książka ma większy rozmiar niż standardowy co trochę utrudniało mi wygodnego trzymania jej podczas czytania. 

W większości nowości z książek fantastycznych  występują wampiry, zmiennokształtni, anioły albo podobne stworzenia. Ciesze się, że wydają jeszcze inne książki fantastyczne i to napisane przez naszych rodowitych autorów.

W środku książki znajdziemy bajkę dla dzieci pod tytułem ,, Dlaczego kamień leży tam gdzie leży?", która na początku była dla mnie wielkim zaskoczeniem, lecz kiedy przeczytałam wszystkie strony przed tą bajką to dowiedziałam się, że wyjaśnia ona wiele wątków z całej poprzedzającej ją historię.

Czytając książkę po mniej więcej stu dziesięciu stronach miałam wrażenie, że książka powinna się już skończyć, gdyż pomału zaczynało największe emocje opadać i myślałam patrząc, że zostaje jeszcze ponad połowa książki, że zapowiada się nuda, ale się pomyliłam. Czytając dalej znów zaczynało się wszystko podnosić. Historia nabierała nowych wątków i zaskakujących nas wydarzeń.

Po przeczytaniu książki po głowie krążyła mi tylko jedna myśl ,,hmm ciekawe", które powtarzałam dla wszystkich kto się pytał o tę książkę. Zastanawiając się teraz nad ,,Kamienną ćmą" sama jestem zaskoczona, że ta książka mi się spodobała. Kiedy zdarzyła się okazji by otrzymać tę książkę bardzo długo się wahałam czy mi się ona spodoba, gdyż jej historia jest dość nietypowa, lecz się nie zawiodłam i cieszę się, że miałam przyjemność ją przeczytać.

Ocena 5,5/6

Za książkę bardzo dziękuję!!

14 komentarzy:

  1. Jestem po lekturze Kamiennej ćmy i nadal podtrzymuję swoje stanowisko, że to pięknie wydana i interesująca książka.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Książkę czytałam i mi także bardzo przypadła do gustu:))
    Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Okładkę ma taką niepozorną. Ale recenzja przekonuje, że jest ciekawie :) Chętnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. teraz i ja nabrałam ochoty żeby ją przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mimo wysokiej oceny, mam trochę mieszane uczucia, czy by mi się spodobała. Chyba więc sobie odpuszczę. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Myślę, że spodobałaby mi się ta książka. Muszę się za nią rozejrzeć. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Strasznie mnie zainteresowałaś, z chęcią przeczytam :D

    Pozdrawiam ! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zaintrygowała mnie okładka. Poza tym Twoje recenzja bardzo zachęca. Pewnie przeczytam
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Też tak czasem mam - wydaje mi się, że dana książka powinna się już skończyć, a tu stron wcale nie ubywa :) O "Kamiennej ćmie" nie słyszałam, ale bardzo podoba mi się okładka, a po takiej recenzji jestem pewna, że warto zwrócić na nią uwagę :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Kiedyś byłam niepewna. Teraz wiem, że nie warto się zastanawiać:) Poszukam w księgarniach.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  11. "Kamienną Ćmę" zamierzam wkrótce zakupić. Strasznie mnie zaintrygowałaś i po prostu muszę ją przeczytać. Zapowiada się super ciekawie ;).

    OdpowiedzUsuń
  12. Czuję się zdecydowanie zachęcona do zapoznania się z tą lekturą. Ma bardzo dobre opinie i z każdą kolejną coraz to bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że to coś dla mnie ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  13. Książkę mam w planach, przypomina mi trochę o ,,Brudnopisie" :) Lubię takie nietypowe historie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Także jestem po lekturze Ćmy i szczerze mówiąc sama nie wiem, co o niej sądzić. Z pewnością niesie ze sobą pewne wartości, zmienia spojrzenie na świat, jest opowieścią bardzo dojrzałą i oryginalną oraz została ślicznie wydana, ale nie należy chyba do moich ulubionych pozycji.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję!!