poniedziałek, 8 lipca 2013

Częściowcy - Dan Wells

Rasa ludzka wymiera. Po wojnie z Partialsami, wyhodowanymi w laboratoriach, zmodyfikowanymi genetycznie żołnierzami, pozostała ledwie garstka ocalałych. Ale to nie krwawe walki zdziesiątkowały ludzkość. Partialsi, niewdzięczne dzieci naukowców, wypuścili śmiercionośny wirus, RM, który wybił ponad 99% ludności. Od ponad dekady na świat nie przyszło ani jedno zdrowe dziecko…











Kira nie ma bajecznego życia. W jej świecie wielu ludzi zginęło w wojnie z Częściowcami. Zostało ich niewielu, a nie mogą nic zrobić by powiększyć swą liczebność. Każde nowo narodzone dziecko umiera. Przyczyną śmierci jest wirus RM. Naukowcy próbuję odkryć sposób by zakończyć problem z umieralnością noworodków, lecz nawet zniżanie wieku rozrodczego i tym samym większa ilość dzieci nie pomaga odkryć im metody. Kira nie zamierza się poddać. Postanawia podjąć badania naukowe. Ma pomysł, zamierza w tym celu wykorzystać Częściowca. Sądzi, że on pomoże uratować ludzkość przed wirusem. Czy jej się uda?

Bardzo lubię poznawać książki, w których jest ukazany świat po jakiejś zagładzie. Wizje przyszłości świata od  zawsze mnie ciekawiły. Cieszę się za każdym razem, kiedy mogę sięgnąć po pozycję, z której mogę wynieść nową wizję przyszłości ludzkości. Tak też było z książką ,,Częściowcy". Wirus, który spowodował śmierć wielu ludzi oraz nie pozwala na urodzenie się dzieci. Dla mnie brzmiało to niezwykle interesująco. Jednak gdy zaczęłam czytać  miałam pewne opory przed łatwym "wślizgnięciem" się do biegu historii. Coś mi nie pozwalało bym mogła czytać książkę w pełnym zainteresowaniu i skupieniu. Niekiedy zaczynałam się już nudzić. Na szczęście mamy rezolutną bohaterkę, która wpadła na genialny pomysł, którym od razu się zaintrygowałam. Moje dociekliwość poznania wszystkiego związanego z porwaniem i przebadaniem Częściowca sprawiła, że zaczęłam czytać książkę w pełni skupieniu na jej historii i nie mogłam się doczekać zakończenia, które z kolei sprawiło, że chcę więcej szczegółów na temat świata Kiry. Mam nadzieję, że długo nie będę musiała czekać. 


Książka ,,Częściowcy" jest pozycją jak najbardziej godną polecenia. Spędziłam przy niej niesamowite dwa wieczory, które sprawiły, że pragnę takich więcej. Cieszę się, że jest to trylogia, gdyż będę mogła powrócić do tego świata jeszcze dwukrotnie. Polecam!!

Ocena 5,5/6

15 komentarzy:

  1. Wydaje się być ciekawa. Chętnie się z nią zapoznam :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też lubię książki w których przedstawione są wizje przyszłości świata. Bardzo chętnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam na nią oko już od jakiegoś czasu ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Raczej nie przeczytam. Myślę, że musiałabym przebijać się przez tę historię.

    OdpowiedzUsuń
  5. nie wie, jak będzie okazja to przeczytam, ale jakoś chyba mnie do niej nie ciągnie specjalnie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. o książce wiele słyszałam i wydaje się wprost stworzona dla mnie ;D

    OdpowiedzUsuń
  7. Słyszałam o niej dużo dobrego, z pewnością się z nią zapoznam. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Skoro wypadła tak dobrze, to na pewno po nią sięgnę.

    in-corner-with-book.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Książkę koniecznie muszę przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Już niedługo i ja zabieram się za te książkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Och! Patrials! Zakochałam się w tej książce i nie mogę się doczekać kolejnych części!

    OdpowiedzUsuń
  12. Zaintrygowała mnie ta książka ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Już od dawna rozglądam się za tą książka. Mam nadzieję, że w końcu będę mogła ją przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Czytałam bardzo skrajne pozycje - albo świetna albo badziew. Ja zatrzymałam się na 10 rozdziale bodajże, dalej jakoś nie szło...

    OdpowiedzUsuń
  15. lubię czytać o końcach świata i zagładzie, ale nie w konwencji s-f.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję!!