poniedziałek, 11 kwietnia 2022

Myśli, które zmieniły świat. Albert Einstein. Teoria względności - Carl Wilkinson

 

Słyszałeś o Albercie Einsteinie? Wyobraź sobie, że ten staruszek z siwą czupryną na głowie był w swoich czasach popularniejszy niż niejeden youtuber czy tiktoker! Potrafił zwalniać i przyspieszać czas (przynajmniej w teorii). I to dzięki niemu mamy dzisiaj między innymi GPS. Słynne równanie Einsteina – E=mc2 – na zawsze zmieniło świat… Zobacz, co kryje się za tymi tajemniczymi znakami. Tego nie dowiesz się w szkolnej ławce! Bo każdy może być bystrzakiem! Dzieci są w stanie zrozumieć więcej, niż nam się wydaje. Po prostu dorośli nie potrafią wytłumaczyć pewnych rzeczy w prosty sposób.


Od zawsze uważam, że mam ścisły umysł. W szkole lubiłam rozwiązywać zadania, uczyć się wzorów. Nie przepadałam za czytaniem kolejnych wierszy czy też uczeniem się o starożytnym Egipcie. Z wiekiem zaczęłam szukać ciekawostek w książkach popularnonaukowych. Okazały się być pożytecznym źródłem wiedzy. Po przeprowadzeniu kilku zajęć z uczniami, zaczęłam rozglądać się za ciekawymi książkami dla dzieci. Najbardziej interesowały mnie te, które przedstawiały jakąś wiedzę właśnie z przedmiotów ścisłych. Nie mogłam więc przejść obojętnie obok książki „Myśli, które zmieniły świat. Albert Einstein. Teoria względności”.

Wydaje mi się, że prawie każdy słyszał o Albercie Einsteinie, ale spora część z tych osób nie potrafi powiedzieć, co dzięki niemu zawdzięczamy. Postać ta się kojarzy z dużym intelektem, zdjęciem z wystawionym językiem oraz z równaniem E=mc2. Jednak to nie są jedyne osiągnięcia Einsteina. Z książki „Myśli, które zmieniły świat. Albert Einstein. Teoria względności” możemy się dowiedzieć co takiego jeszcze głosił Albert, do jakich wniosków doszedł. Na jakim poziomie była rozwinięta nauka te sto lat temu, kiedy żył sławny fizyk. Moim zdaniem wiedza została przekazana w naprawdę przystępny sposób. Uważam, że z tej książki skorzystają mali czytelnicy jak i ich rodzice, gdyż znajdziemy w niej podstawowe informacje z fizyki o których mogli już zapomnieć, a czasem warto wiedzieć jak działa świat.

Jestem zachwycona wydaniem książki „Myśli, które zmieniły świat. Albert Einstein. Teoria względności”. Duży format, który ciężko zmieścić na półce regału, ale zawiera genialne rysunki. Do tego niewielka ilość tekstu, ale w przystępny sposób przekazująca najważniejsze informacje. Na pewno sięgnę po kolejne części tej serii. Mam wrażenie, że i ja się czegoś z nich nauczę.

Wydawnictwo Znak Emotikon 

11 komentarzy:

  1. Z przyjemnością sięgnę AnnieK . Lubię takie książki, i to bardzo. Pozdrawiam po 12 minutach w bibliotece. Miłego tygodnia :-) .

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla mnie najważniejsze jest to, aby wiedza w takiej publikacji była podana w przystępny sposób.

    OdpowiedzUsuń
  3. Brzmi ciekawie. I świetna okładka! Chętnie zajrzałabym do tej książki. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Na takie publikacje muszę mieć odpowiedni nastrój.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie wiem czy się skuszę, ale nie mówię też nie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jestem ciekawa, jak książka wygląda w środku.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo zaintrygowała mnie ta książka. Z chęcią po nią sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  8. Przekonałaś mnie. Ostatnio z książek popularnonaukowych przeczytałam Astrofizykę dla zabieganych, w której Einstein też odegrał swoją rolę i mam ochotę na więcej :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubię tego typu książki i z chęcią sięgnę. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zapowiada się ciekawa publikacja :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję!!