czwartek, 21 kwietnia 2022

Heartstopper. Tom 3 - Alice Oseman

 

Charlie i Nick tworzą szczęśliwą parę, ale wciąż boją się o to,  co powiedzą inni.
Bo każda miłość potrzebuje wsparcia, żeby rozkwitnąć.Trzeci tom cyklu Heartstopper opowiada o skomplikowanym procesie „wychodzenia z szafy„. 
Charlie i Nick są ze sobą szczęśliwi, ale nie potrafią cieszyć się sobą tak do końca, dopóki nie są szczerzy ze swoimi bliskimi i dopóki wciąż jest w nich lęk przed odrzuceniem i brakiem zrozumienia ze strony innych ludzi. 
Choć rodzina Charliego i mama Nicka już o wszystkim wiedzą, w ich życiu wciąż są osoby im nieprzychylne – jak Harry czy brat Nicka – lub takie, którym chłopcy z różnych powodów boją się zdradzić swój sekret, jak Tao. Nie oni jedni wiele się o sobie dowiedzą podczas szkolnej wycieczki do Paryża  – w tym tomie śledzimy też relacje par ich przyjaciół: Tao i Elle czy Tary i Darcy.

Przez długi czas byłam bardzo ciekawa komiksów. Byłam zaciekawiona, gdyż widziałam jak ludzie się nimi zachwycali. W końcu sięgnęłam po swoje pierwsze komiksy i zostałam rozczarowana. Nie pokochałam ich. Były spoko, ale szybko się kończyły i mnie nie porwały. Przez pewien czas przestałam po nie sięgać. Jednak zaczęły się pojawiać takie, z którymi zachciałam się zapoznać. Kiedy zobaczyłam zapowiedź pierwszego tomu „Heartstopper” to wiedziałam, że go przeczytam. Historia okazała się na tyle dobra, że niedawno skończyłam trzeci tom.

„Heartstopper. Tom 3” kontynuuje historię Nicka i Charliego, których poznałam w poprzednich tomach. Ich relacja się rozwija i w ich życiu pojawiają się nowe problemy do rozwiązania. Wraz z rówieśnikami ruszają na wycieczkę do Francji, która sprzyja lepszemu poznaniu siebie samego i siebie nawzajem. Mam wrażenie, że do tej powieści graficznej wpadłam i zaraz wypadłam. Czytało mi się ją błyskawicznie. Jestem zachwycona tematyką i sposobem przedstawienia nieraz trudnych spraw. Bardzo polubiłam bohaterów i jestem pewna, że niejeden czytelnik ich polubi i wciągnie się w czytaną historię równie mocno jak ja.

„Heartstopper. Tom 3” to zdecydowanie udana kontynuacja losów Nicka i Charliego. Przedstawia problemy aktualnych nastolatków i nie tylko. Warto zapoznać się z tą historią i zostać oczarowanych tak jak ja. Teraz, pozostaje mi czekać na kolejną część.

7 komentarzy:

  1. Bardzo chętnie sięgnę po książkę, porusza ważne tematy szczególnie dla młodszego czytelnika:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobrze, że kontynuacja jest udana. Nie zawsze bowiem tak jest.

    OdpowiedzUsuń
  3. NIe jestem pewna, czy to książka dla mnie

    OdpowiedzUsuń
  4. Też nie wiem, czy do końca dla mnie ;-) . Pozdrawiam :-) .

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten cykle na pewno kiedyś przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Widziałam mnóstwo pozytywnych opinii odnośnie tej serii, ale mnie zupełnie do niej nie ciągnie

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję!!