wtorek, 10 maja 2022

Gdzie w Polsce do miasta - Katarzyna Węgrzyn

 

Przez lata podróżując po Polsce, odwiedzałam nie tylko kopalnie, góry, zamki czy parki narodowe, ale i nasze największe miasta. Zawsze fascynowała mnie ich historia, nierzadko obejmująca przecież setki lat bardzo skomplikowanych dziejów.

Mam wrażenie, że niewiele wiemy o polskich metropoliach. Na weekendowe wypady do miasta, tzw. city breaki, wolimy wybierać europejskie stolice, zapominając, że Kraków, Gdańsk czy Poznań mają do zaoferowania co najmniej tyle samo.

Ta książka zawiera ciekawostki i pomysły na wycieczki po największych miastach Polski. Znajdziecie w niej plany z atrakcjami zaznaczonymi tak, by przypadkiem nie przegapić wartych zobaczenia, a leżących koło siebie miejsc. Opisuję nietuzinkowe muzea, parki, punkty widokowe i atrakcje, które warto odwiedzić z dziećmi. Wypisałam w niej też najlepsze restauracje i miejsca noclegowe oraz instaspoty – miejsca, w których naprawdę warto zrobić sobie zdjęcie, jeśli chcecie udostępniać je w mediach społecznościowych. Liczę na to, że to wszystko nie pozwoli wam się nudzić!


Przez długi okres swojego życia nie lubiłam nigdzie wyjeżdżać. Najlepiej było mi w domu. Nie ciągnęło mnie do poznawania nowych miejsc. Wypoczynek tylko w domu z książką albo serialem. Jednak to mi się trochę zmieniło. Nadal bardzo lubię przebywać w domu, ale zrodziła się we mnie chęć poznania innych miast. Nie chcąc stracić najciekawszych miejscówek przeszukiwałam Internet przed wyjazdem do nowego miasta. Zawsze się okazywało, że coś przegapiłam, a samo szukanie było dla mnie męczące. Na szczęście pojawiła się książka, która na nowo zachęciła mnie do poznawania polskich miast.

Jak zobaczyłam po raz pierwszy zapowiedź książki „Gdzie w Polsce do miasta?”, to od razu uznałam, że to coś dla mnie. Mam w planach zwiedzić wszystkie większe miasta w Polsce, a ten przewodnik mi to na pewno ułatwi. Mając już go w dłoniach długo nie czekałam, aby go obejrzeć. Od razu mi się spodobał. Krótkie informacje o danym mieście, a do tego treściwe. Wszystkie informacje są przedstawione w bardzo przejrzysty sposób. Ogromnie się ucieszyłam, gdy zobaczyłam, że opisane zostały podziemne miejscówki do zwiedzania. Do nich mam ochotę pójść w pierwszej kolejności.

Od kilku lat mieszkam w Warszawie, a książka „Gdzie w Polsce do miasta?” pokazała mi miejsca, o których nie miałam pojęcia, a które od razu wciągnęłam na listę do zwiedzenia. Przewodnik jest ładny, zgrabny, a do tego zaskakuje nieoczywistymi miejscówkami, o których nigdy wcześniej nie słyszałam.

Dzięki temu, że posiadam już książkę „Gdzie w Polsce do miasta?” nie będę musiała męczyć się z przekopywaniem stron internetowych, aby dowiedzieć się czegoś o nieznanym dla mnie mieście. Swoje najbliższe plany wyjazdowe na pewno będą układać właśnie z tym przewodnikiem. 

Wydawnictwo Znak 

9 komentarzy:

  1. Bardzo kupić ten przewodnik przed sezonem wakacyjnym.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo się cieszę, że mam tę książkę, gdyż czuję, że będę do niej często zaglądać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie mam tej książki, ale na uwadze będę mieć ;-) . Pozdrawiam :-) .

    OdpowiedzUsuń
  5. Dobre przewodniki to podstawa :)
    My zazwyczaj kupujemy też na miejscu, bo lokalny rynek ma więcej do zaoferowania. O rekomendację, który przewodnik kupić pytamy u źródła. No i korzystamy z informacji turystycznej. Najważniejsze, to trafić na odpowiednią osobę w takim miejscu, która pomoże i podpowie wiele ciekawych rzeczy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam podróżować po Polsce. Chętnie bym zajrzała do tej książki. Mam spory stosik przewodników.

    OdpowiedzUsuń
  7. Z pewnością ciekawa książka, którą warto mieć na półce:) ja uwielbiam podróże i mogłabym kilka razy w tygodniu gdzieś wycieczkować😄

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam inną książkę z tej serii :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam pierwszą książkę z tej serii, ale powiem szczerze, że lubię sama sobie szukać super miejsc, sprawia mi to frajdę. Ale lubię czasem zajrzeć do przewodników, aby dopełnić swoją listę, albo żeby zobaczyć czy wypisałam sobie wszystko co najważniejsze :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję!!