sobota, 27 sierpnia 2022

Loveless - Alice Oseman

 

Georgia nigdy nie była zakochana, nigdy się z nikim nie całowała, nikt nigdy jej się nie podobał, ale jako romantyczka z obsesją na punkcie fanfików jest pewna, że pewnego dnia trafi na właściwą osobę. Kiedy wraz ze swoimi najlepszymi przyjaciółmi, Pip i Jasonem, rozpoczyna studia w innym mieście, daleko od domu, jest gotowa, by rozpocząć poszukiwania swojej wielkiej miłości. Zadanie wydaje się nie być trudne, gdy ma się u boku towarzyską współlokatorkę oraz miejsce w Towarzystwie Szekspirowskim. Georgia uważa, że jej marzenia spełnią się bez problemu! Okazuje się jednak, że jej romansowe plany nie do końca zyskują akceptację wśród znajomych. Georgia przeżywa swoją własną komedię pomyłek i zaczyna się zastanawiać dlaczego miłość u innych osób wydaje się tak łatwa, a w jej przypadku już nie. W zderzeniu z nowymi dla niej pojęciami – aseksualnością i aromantycznością – Georgia staje się jeszcze bardziej niż dotąd niepewna własnych uczuć. Czy jej przeznaczeniem jest nie znaleźć nikogo, czy może przez cały czas szukała niewłaściwej rzeczy?

Twórczość Alice Oseman poznałam po raz pierwszy, gdy sięgnęłam po komiks „Heartstopper”. Bardzo polubiłam ten cykl i z wielką ekscytacją sięgałam po kolejne części. Bardzo miło było zobaczyć zekranizowany świat Charliego i Nicka. Gdy zobaczyłam zapowiedź kolejnej książki spod pióra pani Oseman, to wiedziałam, że muszę poznać się z tą pozycją. Miała się różnić od „Heartstoppera”, ale przeczuwałam, że mi się spodoba i się nie pomyliłam.

Już sam tytuł książki „Loveless” podpowiada o czym może być książka. Byłam ciekawa tej historii, ale trochę też się bałam, że mi się nie spodoba. Na szczęście bardzo szybko przekonałam się, że to co czytam jest dobre. Polubiłam główną bohaterkę i byłam ciekawa jak potoczy się jej życie. Wraz z nią przeżywałam wszystkie jej próby zrozumienia samej siebie. Myślę, że autorka bardzo realnie oddała sytuację w jakiej może znaleźć się młody człowiek poszukujący własnej tożsamości seksualnej. Nie jest to opowieść pełna cukru. Pokazuje prawdziwe życie młodego człowieka, który może być zagubiony w świecie i próbuje się w nim odnaleźć. Robi to skupiając się na pewnych schematach jakie przekazywane są z pokolenia na pokolenie zamiast zaufać własnym uczuciom.

O książce „Loveless” mogę na pewno powiedzieć, że mnie wciągnęła. Historia Georgii okazała się interesująca i gdzieś tam poruszyła trochę moje serce i myśli. Nie potrafiłam nie myśleć o sytuacji Georgii. O tym, ile napotkała trudności, ale też, ile miała szczęścia. Smutno było mi rozstawać się z bohaterami. Miałam ochotę z nimi jeszcze trochę zostać, ale niestety strony w książce się skończyły i musiałam wrócić do realu.

Wydawnictwo Jaguar 

9 komentarzy:

  1. Jaguar wydaje dobre książki. Pamiętam czasy fanfików, a jakże ;-). Przesyłam pozdrowienia a tytuł sobie zapisuję :-) .

    OdpowiedzUsuń
  2. Fakt, że zżyłaś się z bohaterami książki oraz były momenty, kiedy Cię wzruszyła sprawił, że ja również chciałabym ją przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  3. Najważniejsze, że poruszyła Twoje serce. Być może skuszę się na tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zainteresowałaś mnie. Zastanowię się nad lekturą tej książki. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Twoja recenzja przypomniała mi czasy, kiedy byłam nastolatką i myślałam że nigdy się nie zakocham, że wszyscy spotykają miłość, tylko ja nie hehe. Podejrzewam, że wiele nastolatek ma podobnie. Książka więc trafia zapewne w sedno;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Raczej nie przeczytam tej książki...

    OdpowiedzUsuń
  7. Myślę, że mnie również by wciągnęła :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pięknie :) jak wpadnie mi w ręce to przeczytam

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajne! Myślę, że książka w sam raz dla mnie.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję!!