poniedziałek, 3 lutego 2020

Zabić drozda - Harper Lee, Fred Fordham

Zabić drozda to przejmująca wizja Południa Stanów Zjednoczonych w latach trzydziestych XX wieku. Obrazy konfliktów rasowych i klasowych, hipokryzji i heroizmu, zderzenia tradycji z nieuniknionymi przemianami poznajemy z perspektywy dziewczynki dorastającej wraz z bratem, ojcem i nianią.
Książka jest dziś równie ważna, jak wówczas, gdy ujrzała po raz pierwszy światło dzienne – w roku 1960, czyli w burzliwych czasach walki o równouprawnienie. Autorka przedstawia złożoność ludzkiej natury i głębię ludzkich serc z poczuciem humoru, w bezkompromisowo uczciwy sposób. Zarówno dotychczasowi wielbiciele
powieści, jak i obecni czytelnicy mogą podziwiać najbardziej pamiętne sceny tej książki w zupełnie nowej odsłonie.


Lubię od czasu do czasu sięgnąć po jakiś nieznany mi klasyk. Bardzo często odkrywam wtedy niesamowite historie. Powieść „Zabić drozda" już od jakiegoś czasu była na mojej liście do przeczytania. Nie wiedziałam nawet zbytnio o czym ona jest, wiedziałam tylko, że jest klasykiem, z którym warto się zapoznać. Po oryginalną historię nie udało mi się jeszcze sięgnąć, ale niedawno na rynku ukazała się jako powieść graficzna. Pomyślałam, że to będzie ciekawa forma poznania klasyki, więc zabrałam się za jej czytanie. 

Zaczynając tę powieść nie wiedziałam czego się spodziewać. Opis, który znajduje się z tyłu książki nie zdradza zbyt wiele. Sama historia również zaczyna się dosyć tajemniczo. Pomimo tego moja ciekawość została rozbudzona, a im więcej czasu spędzałam z tą książką tym było coraz lepiej. Bardzo szybko wsiąknęłam w świat tej powieści. Z chęcią poznawałam tekst, jak i przyglądałam się rysunkom spod ręki Freda Fordhama, które zdecydowanie cieszą oko.

Jestem pod wrażeniem samej historii, jak i rysunków. Połączenie jednego z drugim sprawiło, że zapoznawanie się z tą powieścią było dla mnie niesamowitą przygodą. Przygodą pełną ciekawości, emocji i zachwytu nad tym, co dostałam. Ta pozycja tak mi się spodobała, że mam ochotę zapoznać się z oryginalną historią oraz jeszcze jakimś klasykiem w formie graficznej. Polecam!

Ocena 6/6

2 komentarze:

Dziękuję!!