środa, 24 listopada 2021

Nocny prześladowca. Życie i zbrodnie Richarda Ramireza - Philip Carlo

Jego zbrodnie wstrząsnęły całym światem. Wślizgiwał się do mieszkań swoich ofiar i z niesłychanym okrucieństwem torturował je i mordował. Zabił co najmniej czternaście osób, pięć okaleczył, kolejnych kilkanaście zgwałcił. Jego ofiarami byli mężczyźni, kobiety i dzieci. Okrzyknięty przez prasę ,,Nocnym prześladowcą”, przez 14 miesięcy terroryzował mieszkańców Los Angeles. Skazany na 196 lat pozbawienia wolności i 19 kar śmierci Richard Ramirez do dziś pozostaje jednym z najgroźniejszych amerykańskich seryjnych morderców. Autor, Philip Carlo, przez trzy lata odwiedzał Ramireza w celi śmierci, próbując się dowiedzieć, co skrywa umysł jednego z najbardziej znanych morderców Ameryki. Efektem tych rozmów jest książka Nocny prześladowca. Życie i zbrodnie Richarda Ramireza – najbardziej szczegółowa z dostępnych na rynku pozycji o Nocnym prześladowcy – mordercy, którego historia zainspirowała twórców bijącego rekordy oglądalności dokumentu na Netflixie.

Moja kilkuletnia fascynacja kryminalistyką skończyła się tym, że poszłam studiować ten kierunek. Dzięki niemu dowiedziałam się o wielu sposobach badań różnych śladów kryminalistycznych. Moja ciekawość tej części kryminalistyki została w pełni zaspokojona, więc zaczęłam szukać w niej czegoś nowego. Taką niewiadomą są dla mnie różni przestępcy. Nie znałam zbyt wielu historii. Nie kojarzyłam w ogóle Richarda Ramireza, ale postanowiłam, że pora poznać jego poczynania. Sięgnęłam, więc po książkę „Nocny prześladowca. Życie i zbrodnie Richarda Ramireza”.

Czytanie książki „Nocny prześladowca. Życie i zbrodnie Richarda Ramireza” było dla mnie niemałym szokiem. Zaskoczyło mnie to, że jeden człowiek był w stanie zrobić tyle złych i okrutnych rzeczy i tak bardzo skrzywdzić ludzi. Nie ukrywam, że do mojego zaskoczenia przyczyniły się szczegółowe opisy przestępstw jakie serwuje nam autor w tej książce. Po tym pierwszym rozdziale z wielką chęcią czytałam kolejne i przyglądałam się jak ścigają, łapią i osądzają Ramireza. Nie będę ukrywać, ale poczułam ulgę, że taki człowiek został złapany i otrzymał taki, a nie inny wyrok.

„Nocny prześladowca. Życie i zbrodnie Richarda Ramireza” to książką, która szczegółowo pokazała mi zbrodnie popełnione przez Ramireza, a także jego życie od wczesnej młodości. Miałam okazję dowiedzieć się także jak dokładnie wyglądał jego proces, co było dla mnie również ciekawą częścią tej książki. Zobaczyłam jak osądza się zbrodniarza i jak wyglądał taki proces w USA. Ostrzegam, nie jest to lektura dla ludzi o słabych nerwach. Zbrodnie i podejście do życia Ramireza przerazi niejedną osobę.

Wydawnictwo Mova

14 komentarzy:

  1. Cieszę się, że mam tę książkę w domu. Nastawiam się bowiem na ciekawą i wciągającą lekturę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja tej książki nie mam w domu i raczej nie będę mieć - chyba, że z nowości bibliotecznych. Recenzja wciągająca, dobrze mieć wśród znajomych blogerów osobę - która - nabyła kryminologiczne wykształcenie. Serdecznie pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo interesująca książka. Wspaniała recenzja. Jestem ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie znam jeszcze twórczości tego autora. Być może dam tej książce szansę, ale póki co w najbliższych planach mam powieści na przeczytaniu których dużo bardziej mi zależy.

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam już o tej książce, mam ją w planach.

    OdpowiedzUsuń
  6. Będę szukała dla siebie tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  7. Z ogromną ciekawością przeczytam tę książkę! Tytuł już zanotowany :)

    OdpowiedzUsuń
  8. O kurczę, ale miałaś ciekawe studia! :) Książkę chętnie przeczytam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawy kierunek wybrałaś :) To musi być naprawdę ciekawa książka! Z chęcią przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Polecę koleżance, która lubi takie publikacje

    OdpowiedzUsuń
  11. Mnie również książka zainteresowała i chętnie ją przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Swoją drogą to nie wiem czemu tacy ludzie cały czas istnieją. Przecież to okropne.

    OdpowiedzUsuń
  13. Może kiedyś do niej zajrzę :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję!!