środa, 7 września 2022

Meluzyna Noctis i Mroczna Głębia - Philip Reeve

 


Mieszkańcy Burzomorza żyli w ciągłym strachu przed wielką wodą i czającą się w niej tajemniczą, legendarną Gorm. Ich jedyną ochroną był czuwający w Strażnicy Zachodzącego Słońca potomek rodziny Noctis, który codziennie304 wypatrywał na zachodzie dziwnych zjawisk. Pojawiały się w godzinie zmierzchu, kiedy ściany między światami stają się coraz cieńsze, a przez powstałe w nich szczeliny może prześlizgnąć się zło. Meluzyna była inna, śniła o oceanie. To wielka woda przywiodła ją na Jesienne Wyspy, które stały się domem dziewczynki. Kiedy była niemowlęciem na brzegu odnalazł ją i przygarnął Strażnik Burzomorza, Andrewe Noctis. Spokojny świat jedenastoletniej Meluzyny zachwiał się jednak w posadach, gdy jej opiekun utonął, trzymając straż. Teraz to ona musi pilnować brzegów wyspy i zachodnich rubieży. Z jaką tajemną siłą czyhającą w Mrocznej Głębi przyjdzie się zmierzyć dziewczynce? Czy odkryje od dawna skrywany sekret i ocali Burzomorze?

Od pewnego czasu bardzo lubię sięgać po książki dla młodszych czytelników. Z wieku nastoletniego wyrosłam już jakiś czas temu, dzieci nie mam, ale książki dla młodszych sprawiają, że mogę się zrelaksować i przeżyć nieraz ciekawą przygodę. Mam kilka swoich lubianych serii, ale z chęcią też sięgam po nowości. Jeżeli decyduję się już na jakąś nowość to najczęściej jest to książka wydana przez Wydawnictwo Literackie. Tak też było niedawno, gdy skusiłam się na książkę pod tytułem „Meluzyna Noctis i Mroczna Głębia”.

Do sięgnięcia po książkę „Meluzyna Noctis i Mroczna Głębia” skusił mnie jej opis. Zapowiadała się interesującą historia związana z wodą i potworami, a do tego nieletnia bohaterka. Byłam ciekawa jak potoczą się wydarzenia. Jak już zaczęłam czytać, to moja ciekawość wzrosła. Pojawiło się dużo pytań w mojej głowie na które chciałam poznać odpowiedzi. Wiedziałam, że te stworzenia z głębin w końcu się pojawią, ale nie wiedziałam jaką rolę odegrają. Kiedy się pojawiły, nawet trochę mnie zaskoczyły. Dzięki temu jeszcze lepiej się bawiłam podczas czytania.

Książka „Meluzyna Noctis i Mroczna Głębia” spodoba się także dla trochę starszych czytelników niż do których jest adresowana. Ja podczas czytania bawiłam się świetnie. Polubiłam Meluzynę i jej wyjątkowy świat. Kilku faktów się domyśliłam zanim zostały one wprost ukazane, ale i tak nie popsuło mi to przyjemności, która wprost płynie z czytania tej książki.

Wydawnictwo Literackie 

9 komentarzy:

  1. Zachęca mnie to, że tak dobrze bawiłaś się przy tej lekturze.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem ciekawa, czy mnie również ta książka zapewniłaby dobrą zabawę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Fabuła brzmi bardzo interesująco, podziwiam pomysł, a skoro realizacja jest równie dobra, to warto po taką książkę sięgnąć, mimo że również lata młodzieńcze mam za sobą 😉

    OdpowiedzUsuń
  4. Sam sięgam czasem do książek dla młodszych nieco Czytelników. Pozdrawiam serdecznie :-) .

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękna okładka... Może polecę tę lekturę młodszemu rodzeństwu. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czasami siegam po młodzieżówki

    OdpowiedzUsuń
  7. Coś dla mojej starszej pociechy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciesz się, że podczas lektury bawiłaś się świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Chyba raczej nie dla mnie, ale może kiedyś się przekonam :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję!!