piątek, 19 lutego 2021

Księga Etty - Meg Elison

Etta pochodzi z Nowhere, osady założonej przez tych, którzy przeżyli plagę, w tym przez Bezimienną Akuszerkę. Tajemnicza choroba zniszczyła dawny świat i sprawiła, że przy życiu pozostało niewiele kobiet, a porody są bardzo niebezpieczne. Ci, którzy przetrwali, powoli próbują przywrócić porządek i wprowadzić nowe normy społeczne. W Nowhere kobiety i położne traktuje się jak święte i to one dominują w społeczności. Etta wybiera jednak wolność, jaką dają jej łowiectwo i szabrownictwo. Przemierza pustkowia w poszukiwaniu reliktów przeszłości, które mogą się do czegoś przydać. Czasem zmuszona jest też stawiać czoło bezwzględnym handlarzom niewolników, którzy polują na kobiety i dziewczynki. Dlatego w drodze staje się Eddym. Kiedy handlarze napadają na jej osadę, Etta bez namysłu wyrusza, by uwolnić bliskich lub ich pomścić. Ta misja prowadzi ją w paszczę Lwa z Estiel – bezwzględnego i okrutnego przeciwnika.

Pierwsza część serii „Droga donikąd” bardzo mi się spodobała. „Księga bezimiennej akuszerki” miała takie zakończenie, że trudno było się domyślić o czym będzie kolejna część. Zapowiedź książki „Księga Etty” pokazała mi, że będziemy mieć nową bohaterkę. Wracamy do tego samego świata, jaki poznaliśmy, ale przenosimy się trochę w przyszłość. Byłam ciekawa jak bohaterowie sobie radzą po czasach, w których żyła akuszerka.

Książkę „Księga Etty” otworzyłam z zaciekawieniem. Już pierwsze strony przekonały mnie, że będzie to dobra historia. Obserwowanie świata wraz z Ettą było niesamowitą przygodą. Wizja tego jak mogą żyć w przyszłości ludzie wywołuje ciarki na rękach ze strachu i fascynacji. Pojawiają się tutaj nowe problemy, z jakimi bohaterowie muszą sobie poradzić. Akuszerka stworzyła pewne środowisko, które miało okazję żyć inaczej niż ona, ale ludzie zawsze chcą się rozwijać i mieć coś więcej. 

„Księga Etty” to była dla mnie przygoda po nowym świecie. Jeszcze nie skończona, jak w przypadku pierwszej części tej serii. Zakończenie pozostawia po sobie wiele pytań, na które odpowiedzi mam nadzieję znajdę w kolejnym tomie. Pojawia się tutaj także wątek identyfikacji płciowej oraz seksualnej. Jest to dla mnie nowość w tego typu książkach. Z przyjemnością się czyta książkę, gdzie bohaterowie są tak różnorodni i nie są pozbawieni cech identyfikacyjnych.

Ocena 5/6 

7 komentarzy:

  1. Czytałam pierwszą część i tak średnio mi się podobała.Jednak pewnie za jakiś czas sięgnę po kontynuację - tak z czystej ciekawości.

    OdpowiedzUsuń
  2. Obyś w kolejnej części znalazła odpowiedzi na wszystkie pytania.

    OdpowiedzUsuń
  3. To raczej nie jest książka dla, ale cieszę się, że Ty jesteś zadowolona z lektury.

    OdpowiedzUsuń
  4. Koniecznie muszę znaleźć pierwszy tom :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Z ciekawości chętnie przeczytałabym tą książkę :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę w przyszłości zapoznać się z tym cyklem :) Gdy już będę miała więcej wolnego czasu!

    OdpowiedzUsuń
  7. Książka mnie zaciekawiła, dlatego dam jej pewnie szansę. ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję!!