wtorek, 19 lipca 2022

Sekretne życie zwierząt - Andrzej G. Kruszewicz

 

W życiu codziennym bardzo często posługujemy się epitetami odwołującymi się do nazw zwierząt. Czasem używamy ich niestety w kontekście obraźliwym. Osłem lub baranem nazywamy kogoś upartego. Określenia małpa, suka czy hiena też nie zaliczają się do komplementów. Skojarzenia zwierzęce pojawiają się jednak także w znaczeniu pieszczotliwym. Mamy więc wśród bliskich kotki, pieski, misie, żabki i myszki. Czy takie porównania są zgodne z charakterem zwierząt? Na ile zwyczaje panujące wśród zwierząt możemy odnosić do naszego życia, a zwłaszcza do relacji w rodzinie?

Bardzo lubię zwierzęta. Lubię im się przyglądać. Potrafię godzinami oglądać filmiki ze zwierzętami w roli głównej. Na telefonie posiadam kolekcję zdjęć zwierząt na wypadek gorszego dnia, aby móc go trochę polepszyć. Z chęcią też poznaję różne fakty o zwierzętach i ich świecie. Nic więc dziwnego, że w momencie, gdy zobaczyłam książkę „Sekretne życie zwierząt”, uznałam że to idealna pozycja dla mnie. Zapowiadało się, że dowiem się wielu ciekawostek o zwierzętach.

Już kilka pierwszych stron książki „Sekretne życie zwierząt” pokazało mi, że ona jest dla mnie. Okazała się być pełna ciekawostek o przeróżnych gatunkach. Autor postawił na bardzo prosty język, który powinny zrozumieć nawet dzieci. Z tej książki bardzo dużo dowiedziałam się o godach, o tym jak to różne gatunki łączą się w pary, o tym które zwierzaki są wierne jednemu partnerowi do końca życia, a także o tym które gatunki potrafią wykorzystać seks dla swoich korzyści. Książka jest wprost naładowana ciekawostkami o życiu seksualnym zwierząt aż ciekawi mnie czy w innej książce tego autora, czyli „Sekrety życia seksualnego zwierząt” znajdę jeszcze coś nowego.

„Sekretne życie zwierząt” to książka, w której znalazłam ogromną ilość ciekawostek o różnych gatunkach zwierząt. Lekki styl autora i prostota użytego języka sprawiły, że połknęłam książkę w jeden wieczór. Po jej zakończeniu miałam ochotę dzielić się nowo zdobytą wiedzą. Z wielką radością przyglądałam się wyrazom zdziwienia, które były reakcją na opowiedziane przeze mnie historie. Polecam tę książkę wszystkim fanom zwierząt, a ja na pewno niedługo sięgnę po kolejną książkę autora. 

Dom Wydawniczy Rebis 

6 komentarzy:

  1. Ciekawie brzmi, ale nie planuję jej teraz czytać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dużo czytałem dobrego o tej książce. Nie wykluczam, że sięgnę :-) . Pozdrawiam :-) .

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam już o tej książce inne zachęcające recenzje i mam ją w planach.

    OdpowiedzUsuń
  4. To lektura zdecydowanie dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam świat przyrody. Chętnie bym zajrzała do tej książki.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję!!