niedziela, 16 kwietnia 2023

Otulina - Klaudiusz Szymańczak

 

Pewnej nocy czwórka licealistów wyrusza na wyprawę do Puszczy Kampinoskiej. Kilka godzin później tylko troje z nich wraca szczęśliwie do swoich domów. Gdy ciało natoletniej Hani zostaje znalezione na skraju lasu, jej rodzice – którzy zaledwie pół roku wcześniej przeprowadzili się z córką z Warszawy pod Kampinos w poszukiwaniu ciszy i spokoju – przeżywają swój najgorszy koszmar. Okoliczni mieszkańcy również są wstrząśnięci, zwłaszcza że wiele wskazuje na to, iż mordercą jest ktoś z nich. Co wydarzyło się tamtej nocy w samym sercu puszczy?

Uwielbiam czytać kryminały. Cały czas mam wrażenie, że przeczytałam ich za mało i muszę poznać ich więcej. Z wielką chęcią poznaję te napisane przez polskich autorów. Ostatnio miałam okazję przeczytać książkę pana Klaudiusza Szymańczaka pod tytułem „Otulina”. Nie miałam wcześniej okazji poznać twórczości tego autora, ale przeczuwałam, że ta książka mi się spodoba.

Bardzo szybko przekonałam się, że miałam rację. Książkę ogromnie mi się spodobała. Historia osadzona w Kampinosie spowodowała, że miałam ochotę tam pojechać i poczuć chociaż trochę klimat tej historii na własnej skórze, a może i poczuć trochę niebezpieczeństwa, bo w końcu doszło tam do morderstwa. Klimat „Otuliny” tworzy nie tylko miejsce toczących się wydarzeń, ale także portrety psychologiczne bohaterów. Mamy możliwość przyjrzeć się ich dziwnemu zachowaniu, trochę nielogicznemu. Pojawiają się także różne choroby psychiczne, które sprawiły, że zaczęłam się zastanawiać w jakim stopniu wpłynęły na bieg wydarzeń i czy rozwiązanie zagadki kryminalnej będzie zupełnie inne niż mi się wydawało.

„Otulina” to przede wszystkim dobrze napisany kryminał. Zagadkowa śmierć nastolatki sprawiła, że z wielką chęcią czytałam kolejne strony. W mojej głowie zaczęły pojawiać się możliwe rozwiązania, lecz każdy kolejny rozdział przynosił coś nowego, autor odkrywał przed nami kolejne ciekawe wątki takie jak przeszłość bohaterów, ich choroby, a także legendy związane z miejscem akcji i moje hipotezy zmieniały się co chwila. Książka intrygowała mnie od początku aż do samego końca. Takie kryminały mogłabym czytać codziennie.

Znak Crime 

8 komentarzy:

  1. Kiedyś bardzo dużo czytałam kryminałów i na pewno w tamtym czasie chciałabym tą książkę przeczytać, szczególnie że akcja dzieje się w takim ciekawym miejscu:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja również chcę przeczytać tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ta książka już czeka na mojej półce. Zapowiada się zgrabnie napisany kryminał.

    OdpowiedzUsuń
  4. Skoro to dobrze napisany kryminał, to będę miała ten tytuł na oku. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wiele słyszałam o tej książce i chętnie bym ją przeczytała :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fabuła bardzo mnie zaintrygowała i chętnie poznam ją bliżej.

    OdpowiedzUsuń
  7. Właśnie rozglądam się za jakimś dobrym kryminałem

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję!!