piątek, 30 kwietnia 2021

Siedem grzechów przeciwko seksualności - Zbigniew Izdebski, Małgorzata Szcześniak

Jak zadbać o udane życie seksualne? Czego się wystrzegać w relacjach z partnerem i… samym sobą? Jak pokonać własne lęki, fobie, uprzedzenia i ograniczenia, by seks dawał czystą przyjemność? Jak czerpać radość z seksu? Profesor Zbigniew Izdebski, wybitny polski seksuolog, autor największych badań dotyczących zachowań seksualnych Polaków, wykładowca, pisarz i badacz, w rozmowie z dziennikarką i pisarką Małgorzata Szcześniak. Rozmowie trwającej przeszło siedem rozdziałów, ciepłej, zabawnej i wyważonej, pełnej anegdot i historii z bogatej, wieloletniej praktyki profesora. A przy tym wszystkim, niepomijającej żadnych, najważniejszych zagadnień, takich jak: religia, wstyd, zagubienie, zaniedbanie, manipulacja, wykluczenie i zgorszenie, które są jednak tylko pretekstem do głębokich przemyśleń i wniosków. Możemy czerpać z nich wiedzę, a co za tym idzie – pewność siebie.

 

Tematem seksualności zaczęłam się bardziej interesować będąc na studiach. Mimo że studiowałam kierunek ścisły to w ramach ogólnouniwersyteckich zajęć miałam okazję uczęszczać na zajęcia profesora Izdebskiego. Minęło kilka lat, odkąd na nie chodziłam, a nadal jestem pod wrażeniem wiedzy pana profesora i nie raz przekazuję innym informacje, które zdobyłam na tych zajęciach. W momencie, gdy zobaczyłam, że ma zostać wydana książka z nazwiskiem profesora na okładce, to od razu wiedziałam, że muszę ją przeczytać. Tak też zrobiłam.

Od początku, wiedziałam, że książka „Siedem grzechów przeciwko seksualności” przypadnie mi do gustu. Nie zaskoczyło mnie w ogóle, że tak się stało. Profesor Izdebski w rozmowie z Małgorzatą Szcześniak poruszył wiele ważnych tematów dotyczących ludzkiej seksualności. Podzielił się swoją wieloletnią wiedzą z praktyki oraz wynikami badań, jakie regularnie przeprowadza wśród Polaków. Jestem zadowolona z tego, ile informacji dostałam podczas czytania tej książki i żałuję, że nie miała ona więcej stron.

„Siedem grzechów przeciwko seksualności” to książka, która porusza ważne tematy. Także takie, które nadal w wielu domach są tabu, czyli seksualność dzieci, niepełnosprawnych oraz osób starszych. Można się z niej dowiedzieć do jakiś wniosków doszedł profesor po przeprowadzeniu badań wśród Polaków i jak naprawdę wygląda życie seksualne w polskich domach. Uważam, że każdy powinien przeczytać tę książkę, bo mam wrażenie, że znajdzie coś w niej dla siebie.

Ocena 6/6 

7 komentarzy:

  1. Konieczne muszę dać jej szansę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Na pewno podoba mi się, że porusza tematy tabu w seksualności. To jest bowiem bardzo ważne.

    OdpowiedzUsuń
  3. z pewnością przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Będę mieć tę publikację na uwadze.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jako, psycholog, chętnie przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Chętnie kiedyś przeczytam. Też otarłam się o ten temat na studiach. U nas wciąż tabu. Pisałam pracę magisterską o erotyzmie w polskiej literaturze romantycznej. ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję!!