niedziela, 23 maja 2021

Żelazny wilk - Siri Petterson

Juva nienawidzi czytających z krwi. Są one otaczane czcią, lecz tak naprawdę to tylko pławiące się w ludzkim strachu oszustki. Juva doskonale o tym wie, bo sama pochodzi z rodu czytających z krwi, i przysięgła, że nigdy nie stanie się jedną z nich.

Gdy jednak rodzinie zaczynają zagrażać vardari, budzący grozę wieczni, zostaje bezlitośnie wciągnięta w pogoń za dziedzictwem czytających z krwi: mroczną tajemnicą, która kiedyś zmieniła 

świat i może uczynić to ponownie.

Aby przeżyć, musi stawić czoło wspomnieniu, o którym ze wszystkich sił starała się zapomnieć: wspomnieniu dnia, gdy ujrzała diabła.

 

Siri Petterson kilka lat temu zasłynęła w Polsce, dzięki swojej serii fantasy „Krucze pierścienie”. Seria zbierała dużo pozytywnych opinii, co spowodowało, że długo się zastanawiałam czy ją przeczytać. W końcu trafiła na moją niekończącą się listę książek do przeczytania i czeka aż w końcu po nią sięgnę. W międzyczasie na polskim rynku ukazała się pierwsza część nowej serii autorki. Tym razem się nie zastanawiałam i od razu sięgnęłam po „Żelaznego wilka”.

Po pierwszą część serii „Vardari”, czyli „Żelaznego wilka” sięgnęłam z wielką ciekawością. Miałam nadzieję otrzymać dobrą historię. Dosyć szybko się przekonałam, że to co czytam jest interesujące. Zaczęłam się zastanawiać, co się zaraz stanie. W momencie, gdy już bardziej poznałam bohaterów i dowiedziałam się o co mniej więcej chodzi w tym świecie, to jeszcze bardziej przywiązałam się do czytanej historii i jeszcze bardziej byłam ciekawa, co stanie się dalej.

Książkę „Żelazny wilk” czytałam z pełnym zaangażowaniem. Opisywany świat okazał się intrygujący i wciągający. Czytanie tej pozycji było tak przyjemne, że od razu zaczęłam poszukiwać w księgarniach poprzednie książki Petterson. Jestem pewna, że sięgnę także po kolejne części serii „Vardari”, gdyż jestem ciekawa, jak dalej potoczy się życie czytającej z krwi. Zapowiada się kolejna bardzo dobra seria fantasy.

Ocena 5/6

9 komentarzy:

  1. Nie znam twórczości autorki, ale mam w planach to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie znam twórczości, ale chętnie sięgnę. Podoba mi się tytuł.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za polecenie tej serii. Chętnie do niej zajrzę, bo zapowiada się intrygująco :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Twórczości nie znam, jednak nie mówię nie. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cukru nie jest mi znany. Może kiedyś zmienią się moje upodobania czytelnicze.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dobrze, że ukazany świat okazał się tak intrygujący.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciesze się, że książka Ci się spodobała :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zgadzam się, książka jest bardzo wciągająca. Może nie do końca się w niej odnajduję, bo to totalnie nie mój gatunek, ale ... ciekawość mnie zżera :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję!!