piątek, 19 marca 2021

Przygody w Dolinie Muminków - Amanda Li

 „Na mój ogon!”, wykrzyknął Muminek. „Przecież to smok!”

Oto zbiór barwnych opowieści o niezwykłych przygodach Muminka i jego przyjaciół. Przeczytajcie o tym, jak mieszkańcy Doliny Muminków – rodzina Muminków oraz Włóczykij, Mała Mi, Panna Migotka i Ryjek – spotykają Hatifnatów, łapią smoka, niespodziewanie znajdują nowy dom… i poznają tajemniczą Bukę.

 

 

 

 

Kiedy byłam mała, to Muminki znałam jedynie z dobranocek puszczanych w telewizji. Nie znałam wtedy pierwowzoru. Dopiero, gdy dorosłam, to zapragnęłam zapoznać się z książkami stworzonymi przez Tove Jansson. No i zakochałam się w tym świecie. Cała seria zajmuje szczególne miejsce w mojej biblioteczce i z wielką chęcią do niej wracam. Nic więc dziwnego, że gdy zobaczyłam książkę zainspirowaną opowiadaniami o Muminkach, to musiałam po nią sięgnąć. Nie mogłam się opanować, aby przejść obok niej obojętnie.

Do książki „Przygody w Dolinie Muminków” podeszłam z wielką ekscytacją. Znowu miałam się znaleźć w świecie Muminków. Zapowiadała się przednia zabawa. Mój dobry humor utrzymał się przez całą książkę. Dostarczyła mi ona świetną przygodę w moim ulubionym świecie. Z wielkim zaangażowaniem przeczytałam każdy rozdział oraz przyglądałam się rysunkom, do których musiałam przywyknąć. Rysunki w tej książce nie są brzydkie, ale tak bardzo różnią się od oryginalnych, że potrzebowałam trochę czasu, aby patrzenie na nie sprawiało mi taką samą radość jak czytanie opowiadań.

Jestem ogromnie zadowolona, że tak szybko udało mi się sięgnąć po książkę „Przygody w Dolinie Muminków”. Była to dla mnie udana przygoda. Wiem, że jest to książka adresowana do dzieci, ale myślę, że dorośli, tak samo jak ja, również będą się dobrze przy niej bawić. „Przygody w Dolinie Muminków” to krótka przygoda, ale sprawiająca, że na mojej twarzy pojawił się uśmiech.

Ocena 5/6 

9 komentarzy:

  1. Bardzo chętnie przeczytałabym tę książkę. Uwielbiam Muminki. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Taką przygodę można jak najbardziej przeżyć.

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam Muminki i chętnie się skuszę na te przygody. 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Muminki to moje dzieciństwo!!! ❤❤❤

    OdpowiedzUsuń
  5. Będąc dzieckiem bardzo lubiłam oglądać Muminki, dlatego z największą przyjemnością zapoznam się z powyższą książką.

    OdpowiedzUsuń
  6. Śliczna okładka. Uwielbiam Muminki, jako dziecko kochałam bajkę i Włóczykija. Wciąż mam do nich sentyment, 2 książki, kubek z Włóczykijem, torbę na zakupy z Małą Mi. Uwielbiam też cytaty z książek T.J. :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję!!