czwartek, 11 marca 2021

Życie średniowiecznego rycerza - Franes Gies

Niezwykle elitarna formacja, której jedynym zadaniem i obowiązkiem była walka. To oni, na polach bitew, decydowali o biegu średniowiecznej historii. Mimo że w czasie wojny nie mieli dla przeciwników litości, dla nas są symbolami cnoty i rycerskiego honoru. Ich wspaniałe czyny opiewają pieśni, a legendy opowiadają o ich odwadze i lojalności. Jacy byli naprawdę? Która wersja ich historii jest tą prawdziwą?

Czy na zwycięstwie w turnieju rycerskim można było zarobić? Jak miał się rycerski etos do prawdziwego życia? Czy rycerskie przygody były równie barwne jak te opisywane w eposach? Czy rycerze byli wierni damom swoich serc? I czy każdy z nich miał swój zamek?  

 

 

Od pewnego czasu na polskim rynku ukazuje się seria książek pod tytułem „Życie w średniowieczu”. Nie będę ukrywać, seria zwróciła na siebie moją uwagę. Jednak przez jakiś czas się wahałam czy to odpowiednie książki dla mnie, czy na pewno mi się spodobają, czy może jednak nie. Niedawno, pojawił się szósty tom tej serii, a ja zdecydowałam w końcu, że to pora się z nią zapoznać. Tak też zrobiłam i przeczytałam „Życie średniowiecznego rycerza”.

Nie jestem wielką fanką historii, ale do książki „Życie średniowiecznego rycerza” podeszłam z zaciekawieniem. Początkowe strony pochłaniałam z wielkim zainteresowaniem. To co na nich znalazłam było dla mnie nowością, którą z chęcią poznawałam. Jednak wraz z większą ilością stron pojawiały się historie, które mniej mnie ciekawiły i wtedy czytanie tej książki mnie nudziło. Tego się obawiałam, że jeśli cała książka została poświęcona rycerzom, to w którym momencie będę miała przesyt informacji na ten temat i przestanę czerpać przyjemność z czytania. No i tak się stało.

Książka „Życie średniowiecznego rycerza” zawiera multum informacji na temat rycerzy. Przyglądałam się, jak ich funkcja i życie zmieniało się na przestrzeni wieków. Do tego zapoznałam się bliżej z życiem kilku sławniejszych rycerzy. Jednak dla mnie to było trochę za dużo i w pewnym momencie zaczynałam się nudzić. Wtedy musiałam odłożyć książkę na bok i wracałam do niej dopiero po pewnym czasie. Wiem, że wiele osób nie będzie miało tego problemu i w pełni polubi tę pozycję.

Ocena 4/6 

9 komentarzy:

  1. Lubię, gdy książki przekazuję mi nowe wiadomości, ale ten temat chyba nie jest w zakresie moich zainteresowań. Jakiś krótszy artykuł to chętnie, ale książkę obawiam się, że też bym odłożyła po kilkunastu stronach :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie uciekam od takich lektur, ale na razie mam co czytać. Nie mniej będę ją mieć na uwadze :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jaka ciekawa książka. Jeszcze o niej nie słyszałam, a chętnie bym ją przeczytała. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ta książka na pewno przypadłaby do gustu mojemu kuzynowi.

    OdpowiedzUsuń
  5. Tematyka rycerzy, zamków, średniowiecza itd. nigdy mi się nie podobała :p

    OdpowiedzUsuń
  6. To z pewnością idealna propozycja dla fanów tematów średniowiecza. Ja, niestety, średnio do nich należę. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Widziałam już gdzieś tę książkę i się nad nią zastanawiałam. Lubię historię. Może kiedyś sięgnę po tę pozycję. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Tym razem nie jest to książka dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubię tę serię, zawsze coś ciekawego można się dowiedzieć ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję!!