piątek, 9 lipca 2021

Dziwne losy Jane Eyre - Charlotte Bronte

Historia młodej dziewczyny, która po stracie obojga rodziców,  trafia do domu brata swojej matki. Nie potrafi jednak obudzić uczuć u ciotki, która – gdy tylko nadarza się okazja – pozbywa się dziewczynki, wysyłając ją do szkoły dla sierot, słynącej z surowego rygoru. Jane jednak udaje się przeżyć, zdobywa wykształcenie i wreszcie znajduje pracę jako guwernantka, w domu Edwarda Rochestera, samotnie wychowującego przysposobioną córkę. Wydawałoby się, że tu wreszcie znajdzie prawdziwe szczęście. Jednak los upomni się zadośćuczynienia za winy z przeszłości jej ukochanego pana. Jane nocą ucieka szukać swojej własnej drogi… 
 
 
 
 
 

Istnieją takie plany, które ciągle krążą człowiekowi po głowie, lecz z różnych przyczyn ich nie realizuje. Moim takim planem jest przeczytanie wszystkich książek sióstr Bronte. Wydawnictwo MG zaczęło wznawiać książki tych autorek. Te piękne wydania zachęciły mnie do sięgnięcia po książkę „Dziwne losy Jane Eyre”. I jakie są moje wrażenia? Jak najbardziej pozytywne. Bardzo się cieszę, że w końcu przeczytałam tę książkę.

Teraz trochę o nowym wydaniu. Bardzo podoba mi się ta prosta ilustracja na okładce. Dodatkowo te szorstkie, jakby materiałowe oprawy skradły moje serce od pierwszej książki, czyli „Małych kobietek”. Cieszę się, że wydawnictwo kontynuuje wydawanie w ten sposób książek.

Nie potrafię zaprzeczyć, książka wciągnęła mnie już od pierwszych stron. Moja ciekawość oraz spełnienie moich oczekiwań sprawiło, że spędziłam przy tej książce cały dzień. Nie potrafiłam jej odłożyć przed poznaniem całej historii, która okazała się być niezwykle ciekawa. Jestem zachwycona tą książką i mam nadzieję, że ten stan utrzyma się jeszcze przez jakiś czas.

Jestem bardzo zadowolona, że przeczytałam tę książkę dopiero teraz, gdyż w pełni mogłam delektować się historią znajdującą się na jej stronicach. Myślę, że gdybym sięgnęła po nią parę lat temu, kiedy pojawiła mi się pierwsza myśl o jej przeczytaniu, to tak by mi się nie spodobała i bym się zraziła do tej książki. A tak, teraz, jestem zachwycona i mam ochotę przeczytać ją jeszcze raz. Jeśli będę miała kiedyś jeszcze cały dzień wolny to na pewno poświęcę na jej ponownie przeczytanie. Polecam!!

Ocena 5,5/6

6 komentarzy:

  1. Jeszcze nie czytałam tej książki, a od dawna już mam ją w planach. Bardzo ładne wydanie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka mnie zaciekawiła, więc chętnie bym ją przeczytała :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Moja najukochańsza powieść :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem bardzo ciekawa tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  5. Gdy byłem w bibliotece - rzuciłem na nią okiem. Znam sympatyków tej książki. Kiedyś - dawno już temu - czytywałem Autorkę. Podobało mi się. W ogóle - "klimaty" brytyjskie są bliskie memu sercu. Przesyłam pozdrowienia z burzliwego południa Polski :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Też bym chciała przeczytać wszystkie książki sióstr Bronte, ale pewnie trochę to potrwa :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję!!