czwartek, 5 sierpnia 2021

O chirurgii inaczej - Chirurg Paweł

Najlepszy chirurg wśród pisarzy czy najlepszy pisarz wśród chirurgów? Trudno jednoznacznie stwierdzić. Mimo że nie zamierzał zostać ani jednym, ani drugim, to zarówno słowem, jak i skalpelem Paweł Kabata - swoim fanom z mediów społecznościowych znany jako Chirurg Paweł - włada sprawnie i precyzyjnie. Równie pewną ręką operuje, jak pisze historie z życia medyków i pacjentów. Tym ciekawsze, że prawdziwe. A przynajmniej oparte na prawdziwych zdarzeniach. To nie jest serial, żaden scenarzysta nie pocił się przy wymyślaniu tych historii. Tu mamy samo życie, jak pisze autor - "ociekające emocjami, nerwami, śmiechem, strachem i całą masą innych, nierzadko skrajnych doznań". Studia medyczne, staż zawodowy, szpitalna, daleka od rutyny codzienność - dla dobrego obserwatora wszystko to może być kopalnią anegdot, a Chirurg Paweł jest obserwatorem doskonałym.
 
Bardzo lubię książki o medycynie, a szczególnie o chirurgii. Kilka już takich pozycji za mną. Nic więc dziwnego, że skusiłam się na przeczytanie książki „O chirurgii inaczej”. Na jej autora natknęłam się kilka razy podczas przeglądania różnych stron internetowych i wydał się ciekawym człowiekiem. Nie zaczęłam śledzić regularnie jego mediów, lecz lubię na nie wejść od czasu do czasu. Z wielką chęcią przeczytałam o jego życiu i drodze do kariery lekarza.

Zaczynając czytać książkę „O chirurgii inaczej” od razu można zauważyć, że składa się ona z bardzo krótkich rozdziałów. Objętość rozdziałów wpływa na to, że tę książkę czyta się naprawdę ekspresowo. Dodatkowo nie jest ona długa, gdyż nie posiada nawet dwustu stron. To wszystko skutkowało tym, że przeczytałam ją na raz. Do tego przeczytałam ją tak szybko, że miałam niedosyt książek na ten dzień, więc zaczęłam czytać kolejną. Lubię czytać o życiu lekarzy. Bardzo mnie ono ciekawi. W tej książce też mnie zaciekawiło. Znalazłam w niej sporo historii z prawdziwego życia, które zostaną w mojej pamięci na dłużej. Kilka z tych historii było dla mnie nie do końca zrozumiałe, więc ta książka ma ode mnie mały minus.

„O chirurgii inaczej” to książka, której nie da się przeczytać inaczej jak w ekspresowym tempie. Zawiera dużo ciekawych anegdot z życia prawdziwego lekarza. Bardzo lubię czytać takie pozycje i jestem z tej zadowolona.

Ocena 5/6 

6 komentarzy:

  1. Od dziecka mam styczność z lekarzami, operacjami i chirurgią. Jest to przyznaję po dziś dzień moja trauma, także tym razem odpuszczam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Przyznaję, że ciekawi mnie ten temat. Na pewno więc przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Temat ciekawy, ale ja sobie na razie tematykę medyczną odpuszczam. Znalazłem w szpargałach Mitologię Greków i Rzymian Markowskiej. Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  4. Czuję, że wiele ciekawostek dotyczących tego zawodu na pewno by mnie zaskoczyło.

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię takie książki z życia wzięte, zawody medyczne też mnie interesują :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję!!