wtorek, 17 sierpnia 2021

Obsesja - John Douglas, Mark Olshaker

Legendarny profiler FBI John Douglas opowiada o śledztwach, których celem było powstrzymanie drapieżców seksualnych: stalkerów, gwałcicieli i morderców. Trzy kluczowe słowa dotyczące każdego z nich to manipulacja, dominacja i kontrola. To na tych aspektach skupiają się profilerzy, którzy próbują zajrzeć do umysłów zwyrodnialców i przewidzieć ich następny ruch. Bo przecież każda próba schwytania drapieżcy seksualnego staje się grą – najważniejszą rzeczą w jego życiu.
A żeby wygrać z kimś owładniętym obsesją, samemu trzeba jej ulec.
Dobrze wiedzą to też ofiary, które przeżyły, i ich najbliżsi, obsesyjnie walczący o sprawiedliwość i odzyskanie spokoju.

 
 

Jakiś czas temu „Mindhunter” to był serial, o którym wszyscy słyszeli i dużo osób oglądało. Zyskał on naprawdę dobre opinie. Ja należę do grupy osób, którego go jeszcze nie oglądały, ale mają w planach. Od początku jego popularności wiedziałam, że został oparty na książce Johna Douglasa, która trafiła na moją listę do przeczytana. Wiadomo, jak to bywa z planami. Niektóre wychodzą, a niektóre nie. Moje nie wyszły, ale niedawno miałam okazję zapoznać się z inną książką pana Douglasa, która nosi tytuł „Obsesja. Wyprawa autora „Mindhuntera” w świat drapieżców seksualnych”.

 Pełen tytuł najnowszej książki Johna Douglasa na polskim rynku mówi już dużo o jej zawartości. Tym razem autor skupił się na przestępcach seksualnych. Byłam bardzo ciekawa spraw o jakich opowie autor i się nie zawiodłam. Dostałam opisy przerażających historii, o których szybko nie zapomnę, a do tego zapoznałam się z punktem widzenia profilera, który w naukowy sposób opisuje działanie sprawców. Jestem laikiem w tej dziedzinie, więc wszystko, co dostałam w tej książce było dla mnie nowe i fascynujące.

Książka „Obsesja” pierwotnie została wydana ponad dwadzieścia lat temu. Mimo tego nadal potrafi szokować, a jej temat nigdy nie stanie się, niestety, nieaktualny. Na świecie żyło już dużo okrutnych przestępców seksualnych i nadal będą się rodzić. Warto poznać podstawy działania umysłów takich ludzi. „Obsesja” to wciągająca lektura, która potrafi wywołać dreszcze.

Ocena 5/6 

6 komentarzy:

  1. Tym razem jednak podziękuję. Albo poczekam na inny moment ;) Pozdrawiam po nieco zalatanym dniu ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przeczytałam pierwszą wydaną w tej serii "Tajemnice elitarnej jednostki FBI" i odrobinę mnie rozczarowała, bo nie dostałam tego, czego oczekiwałam, ale jestem pewna, że przeczytam kolejne tomy tej serii. Z tego, co piszesz to Obsesja ma w sobie właśnie to, czego w tej serii szukałam - czyli przerażających historii.
    Serial oglądałam, bardzo mi się podobał i mam nadzieję, że będą kolejne sezony :)

    OdpowiedzUsuń
  3. To zdecydowanie jest książka, którą chcę przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ta książka już u mnie. Nastawiam się na bardzo intrygującą lekturę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Słyszałam już o tej książce, ale nie mam w planach po nią sięgać.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję!!